صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / حیدری: فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ در جهان رسمیت ندارد/ چاره‌ای جز تعامل نیست

حیدری: فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ در جهان رسمیت ندارد/ چاره‌ای جز تعامل نیست

رییس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی با بیان اینکه نهادهای ورزشی جهان فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای را به رسمیت نمی‌شناسند، گفت: پیشنهاد دادیم از جایگاه جهانی فدراسیون ما در کنار بودجه آن‌ها استفاده کنیم تا خدشه‌ای به کشتی پهلوانی در جهان وارد نشود و آنها چاره‌ای جز قبول این موضوع ندارند.

حضور علیرضا حیدری در ایسنا

علیرضا حیدری، رئیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سرانجام جلسات برگزار شده با مسئولان وزارت ورزش و محسن مهرعلیزاده رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و اینکه مسئولیت جهانی کشتی پهلوانی با کیست، اظهار کرد: جلسات مختلفی را با حضور مهرعلیزاده و مسئولان ورزش برگزار کردیم. مسئولیت داخلی کشتی پهلوانی در حال حاضر بر عهده فدراسیون کشتی است و آن‌ها مذاکراتی را با مسئولان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای داشته‌اند.

وی افزود: به اعتقاد من در بحث مدیریت داخلی کشتی پهلوانی با توجه به اینکه اقدامات خوبی طی سال‌های اخیر در بحث جهانی کردن کشتی پهلوانی انجام شده، بهتر است این رشته همچنان در اختیار فدراسیون کشتی باشد. در حال حاضر فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای توان و امکانات در اختیار گرفتن این رشته را ندارد و واگذاری آن باعث لطمه به کشتی پهلوانی خواهد شد، مگر آنکه در آینده بتوانند توان کافی برای اداره آن را داشته باشند.

حیدری درباره بحث بین‌المللی این رشته نیز گفت: مراجع رسمی ورزش جهان، فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی که مورد تایید اتحادیه جهانی کشتی است را به رسمیت می‌شناسند و بنده در حال حاضر ریاست آن را بر عهده دارم. فدراسیون بین‌المللی زورخانه سال‌هاست از کمک دولتی بصورت مستقل استفاده می‌کند اما این فدراسیون را در جهان به رسمیت نمی‌شناسند و فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی را که مسابقات معتبری را در سراسر جهان و اروپا و با حضور کشورهای زیادی برگزار کرده را به رسمیت می‌شناسند.

رییس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی افزود: طی مذاکراتی که داشتیم قرار شد به تفاهم برسیم تا موقعیت این رشته در جهان دچار آسیب نشود. بنا شد راهکاری اندیشیده شود تا از جایگاه فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی در کنار بودجه فدراسیون بین‌المللی زورخانه استفاده کنیم تا ایران موقعیت خود را در جهانی کردن این رشته و مدیریت آن بخوبی پیش ببرد.

حیدری در پاسخ به این سوال که آیا محسن مهرعلیزاده با این موضوع موافقت کرده است یا خیر؟ گفت: چاره‌ای جز قبول این موضوع و تعامل ندارند چرا که نهادهای رسمی ورزش در جهان فدراسیون آن‌ها را با وجود گذشت سالیان دراز به رسمیت نمی‌شناسند و لازم است این موضوع به سرانجام برسد تا خدشه‌ای به جایگاه آن و ورزش ایران در جهان وارد نشود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.