صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تایوان: بر سر دموکراسی مصالحه نمی‌کنیم
تایوان: بر سر دموکراسی مصالحه نمی‌کنیم

تایوان: بر سر دموکراسی مصالحه نمی‌کنیم

رئیس‌جمهوری تایوان امروز (چهارشنبه) تاکید کرد، تایوان هرگونه توافقی که موجب نابودی حاکمیت و دموکراسی آن شود، نمی‌پذیرید.

رهبر تایوان

به گزارش کسب و کار نیوز، پیش از این حزب اپوزیسیون کی‌ام‌تی جزیره تایوان گفته بود چنانچه در انتخابات سال آتی پیروز شود، توافق صلحی با چین به امضا می‌رساند. چین مدعی است که تایوان خودمختار متعلق به خودش است و متعهد شده است که کنترل آن را، حتی با زور، به دست بگیرد.

در حالی که چین در این سال‌ها ایده توافق صلح را باز نکرده است، رئیس حزب دوستدار چین موسوم به کواومینتانگ (کی‌ام‌تی) در روزهای گذشته تاکید کرد این حزب در صورت پیروزی در انتخابات آتی توافق صلحی به امضا می‌رساند.

تسای اینگ‌-ون، رئیس‌جمهوری تایوان به خبرنگاران گفت: جامعه تایوان هرگونه توافقی را که به حاکمیت ملی و دموکراسی تایوان آسیب بزند، نمی‌پذیرد. تا زمانی که چین استفاده از زور برای تحت کنترل گرفتن تایوان را رد نکند، صلح واقعی برقرار نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حزب دموکراتیک مترقی تسای در انتخابات محلی و شهرداری‌ها در ماه نوامبر به حزب اپوزیسیون کی‌ام‌تی شکست سختی خورد. تسای اینگ‌-ون که خواستار حفظ وضعیت کنونی است، می‌گوید چین باید از ابزارهای صلح‌آمیز برای حل اختلافات با تایوان استفاده کند و به ارزش‌های دموکراتیک تایپه احترام بگذارد.

انتهای پیام  

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.