صفحه اصلی / استان ها / گیلان / کمبود آرد در برخی از نانواییهای آزادپز رشت

کمبود آرد در برخی از نانواییهای آزادپز رشت

رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان رشت گفت: برخی از واحد نانوایی آزادپز با کمبود آرد مواجه‌اند.

نانوایی

به گزارش کسب و کار نیوز- عادل رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان رشت در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: سرانه مصرف آرد هر گیلانی ماهانه ۷ کیلوگرم است که با توجه به حضور گردشگران زیاد در این استان شمالی این سهمیه با میزان مصرف مطابقت ندارد و کفاف متقاضیان را نمی‌دهد.

 عادل محمدی با اشاره به  کمبود آرد در نانوایی‌های آزادپز افزود: برخی از واحد نانوایی آزادپز با کمبود آرد مواجه‌اند.

وی علت کمبود آرد در نانوایی‌های آزاد پز در رشت را ثبت سفارش خرید آرد در سامانه آرد بر و دریافت سهیمه بر اساس میزان مصرف سه ماه گذشته  آنان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان رشت گفت: پیش از ساماندهی و ثبت سفارش در این سامانه به علت اینکه نانوایی‌های آزاد پز هیچ محدودیتی در خرید آرد از استان های دیگر نداشتند تهیه این محصول  غذایی در استان با مشکلی مواجه نبود.

عادل محمدی با اشاره به سراسری بودن سامانه ثبت سفارش آرد تصریح کرد: به دلیل راه اندازی سامانه الکترونیکی آردبر صاحبان نانوایی‌های آزاد پز دیگر نمی توانند کمبود آرد خود را از استان‌های دیگر جبران کنند.

یعقوب خزرایی مدیرشرکت بازرگانی دولتی ایران – گیلان، گفت: برخی از نانوایی‌های آزادپز به دلیل احتکار آرد از سوی برخی از سودجویان و دلالان و همچنین ثبت نام غیرمجاز صاحبان برخی از نانوایی‌های با سهمیه آرد دولتی در سامانه آردبر که مخصوص ثبت سفارش نانوایی های آزاد پز است فقط ساعات کار خود را کاهش داده اند.

وی افزود: کاهش ساعت کار برخی نانوایی‌های آزاد پز اقدامی برای جلوه دادن وجود کمبود آرد در گیلان است.   

خزرایی خاطرنشان کرد: راه اندازی سامانه الکترونیکی آرد بر و ثبت سفارش نانوایی‌های آزاد پز موجب سوء استفاده برخی از سودجویان و ثبت نام غیرمجاز آن ها در این سامانه و در نهایت احتکار آرد شده است.

مدیر شرکت بازرگانی دولتی ایران – گیلان تصریح کرد: نانوایی‌هایی که سهمیه آرد دولتی را بر عهده دارند مشکلی برای تامین آرد وجود ندارد.

یعقوب خزرایی گفت: برای ایجاد تعادل در بازار آرد دستگاه های ذیربط و نظارتی نظیر سازمان صنعت – معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اصناف باید بازرسی ها و نظارت ها را بیشتر کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.