صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / ۳ درصد جمعیت کشور از سفره وزارت بهداشت نان می‌خورند
۳ درصد جمعیت کشور از سفره وزارت بهداشت نان می‌خورند

۳ درصد جمعیت کشور از سفره وزارت بهداشت نان می‌خورند

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه در بخش دولتی و خصوصی حدود ۸۰۰ هزار نفر در حوزه سلامت مشغول به کار هستند، گفت: بنابراین با احتساب خانواده‌های آن‌ها بیش از دو میلیون نفر یعنی حدود سه درصد جمعیت کشورمان از سفره وزارت بهداشت نان می‌خورند.

وزارت بهداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر ایرج حریرچی در مراسم تودیع و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع و همچنین سرپرست معاونت برنامه‌ریزی راهبردی وزارت بهداشت، گفت: شکوه این جلسه به دلیل اهمیت معاونت توسعه و حسن شهرت دکتر صدرالسادات و تقوی نژاد است. باید توجه کرد که ۸.۱۴ درصد از کل درآمد ناخالص ملی کشور در حوزه سلامت هزینه می‌شود؛ در واقع از هر ۱۲.۵ تومانی که ایرانیان هزینه می‌کنند، یک تومان در حوزه سلامت هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: از نظر تعداد کارکنان، وزارت بهداشت حدود ۴۹۵ هزار کارمند دارند که با کارمندان بخش خصوصی ۸۰۰ هزار نفر در حوزه سلامت مشغول به کار هستند که با احتساب خانواده‌های انها بیش از دو میلیون نفر یعنی حدود سه درصد جمعیت کشورمان از سفره وزارت بهداشت نان می‌خورند.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: ما سال ۹۵، ۸۲۳ میلیون بار مواجهه در حوزه سلامت داشتیم که روزانه ٢.۵ میلیون بار مواجهه محسوب می‌شود و تکریم ارباب رجوع از وظایف اصلی ماست.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: به تمامی کارکنان وزارت بهداشت، دانشگاه‌ها و… خیر مقدم می‌گویم. باید توجه کرد که حدود پنج سال‌گذشته صحبت از انتخاب فردی با تخصص مدیریت مالی در وزارت بهداشت، گناه کبیره بود و مانع تلقی می‌شد، اما اکنون این مانع با تدبیر دکتر نمکی برداشته شده است و امسال شاهد پیشرفت این حوزه هستیم.

حریرچی با اشاره به انتصاب رئیس سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزون بر تأیید وزیر اقتصاد باید به تأیید هیئت دولت برسد و این نشان از شایستگی‌های فرد منصوب در این حوزه است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.