صفحه اصلی / سرخط خبرها / جشنواره ملی حکمت و نیایش در تهران برگزار می شود
جشنواره ملی حکمت و نیایش در تهران برگزار می شود

با همکاری معاونت قرآن و عترت

جشنواره ملی حکمت و نیایش در تهران برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: جشنواره ملی حکمت و نیایش با محوریت نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در قالب جشنواره‌های آیات در استان تهران برگزار می شود.

«احد جاودانی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران درباره جشنواره ملی حکمت و نیایش اظهار کرد: این جشنواره با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نخستین ‌بار و با محتوای صرفا عترت برگزار می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی آثار برتر پژوهشی، علمی و ادبی دانست و افزود: این جشنواره کمک شایانی در راستای فعال‌تر شدن محققان، ادیبان، هنرمندان، موسسات فرهنگی می کند.

جاودانی خاطر نشان کرد: تقویت مبانی دینی و بنیان‌های اخلاقی با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، ترغیب و حمایت پژوهشگران، استادان، هنرمندان و فعالان در حوزه معارف و مفاهیم عترت طاهره (ع)، تقویت گفتمان دینی در حوزه عترت (ع)، جریان‌سازی و رشد و رونق آثار پژوهشی، ادبی و هنری، توجه هرچه بیشتر محققان و پژوهشگران به فعالیت در عرصه ‌های مختلف ادبی و هنری خواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد با پشتیبانی مراکز علمی و حضور اساتید در این عرصه، جشنواره شاهد دریافت آثار برگزیده و حضور علاقه‌ مندان باشد.

دبیر جشنواره حکمت و نیایش، بیان کرد: این جشنواره در بخش های پژوهشی‌، هنری و آواها و خوانشها برگزار می شود.

به گفته جاودانی، علاقه مندان می توانند در بخش پژوهشی با ارسال پایان نامه، رساله، کتاب، ترجمه و تصحیح نهج‌البلاغه و صحیفه‌سجادیه، شعر و داستان را به دبیرخانه ارسال کنند؛ همچنین در بخش هنری دبیرخانه جشنواره آثار خوش‌نویسی و پوستر، فیلم‌های داستانی، نماهنگ کوتاه و بلند را دریافت می کند.

وی افزود: در بخش آوایی نیز خطبه‌خوانی نهج‌البلاغه و نیایش‌خوانی صحیفه‌ سجادیه اجرا می شود.

به گفته جاودانی، آثار باید مربوط به بازه زمانی ١٠ سال گذشته باشند و آثار مربوط به امسال نیز در بخش ویژه تقدیر می شود.

مهلت ارسال آثار پایان فروردین ماه سال ۹۸ است و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در جشنواره حکت و نیایش به سایت دیرخانه جشنواره به نشانی www.hekmatoniayesh.com مراجعه کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.