صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / ۲۸۷ واحد مسکن مهر مشکل‌دار در اردبیل وجود دارد
۲۸۷ واحد مسکن مهر مشکل‌دار در اردبیل وجود دارد

یک مسئول:

۲۸۷ واحد مسکن مهر مشکل‌دار در اردبیل وجود دارد

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث ۵۸ هزار مترمربع بیمارستان، ۱۳ هزار و ۸۵۰ مترمربع و ۵۰۰ هزار مترمربع ساختمان دولتی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل انجام شده است.

 

محبوب حیدری ، ‌اظهار کرد: با تحویل بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی پارس‌آباد به دانشگاه علوم پزشکی این بیمارستان در حال تجهیز است و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه برای احداث این بیمارستان ۴۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: ما در شهرستان پارس‌آباد ۲ هزار واحد مسکن مهر در حال احداث داشتیم که ۸۰۰ واحد آن تحویل داده شده و از یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکن باقیمانده به تدریج و تا پایان نیمه اول سال آینده واحدهای مسکن مهر را تحویل متقاضیان خواهیم داد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ساخت مسکن را در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در دستور کار قرار داده است، افزود: در سال‌های گذشته مسکن جوانان، مهر و امید مطرح بوده، به طوری که در مسکن مهر احداث ۴۱ هزار و ۳۷۸ واحد در استان اردبیل به انجام رسیده است.

حیدری گفت: هم اکنون ۴۰ هزار واحد با تکمیل زیرساخت‌ها تحویل داده شده و از یک هزار و ۳۰۰ واحد باقیمانده نیز ۶۰۰ واحد تکمیل شده و تا آخر سال تحویل متقاضیان می‌شود.

وی تصریح کرد: باقیمانده مساکن مهر که ۸۵۰ واحد است تا آخر شهریورماه سال آینده تحویل متقاضیان خواهد شد و تنها ۲۸۷ واحد مسکن مهر مشکل‌دار داریم که پرونده آنها در دادگاه در حال بررسی است که از طریق تعاون پیگیر تعیین تکلیف آنها هستیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل به تهیه طرح‌های جامع، تفصیلی و طرح‌های توسعه‌ای محلات و همچنین بازنگری در این طرح‌ها اشاره و اظهار کرد: در ۲۸ شهر استان طرح جامع تهیه شده و ما بعد از ۱۰ سال نسبت به بازنگری این طرح‌ها اقدام می‌کنیم.

حیدری در مورد تهیه طرح تفصیلی برای ۲۴ شهر و طرح جامع توسعه عمران ناحیه‌ای در پنج نقطه استان اشاره کرد و گفت: ما در برخی از شهرها با چالش‌های جدی روبرو بودیم که سعی در توسعه متوازن شهرها داریم که انتظار می‌رود با همکاری دستگاه‌های متولی در حوزه ساخت و ساز بتوانیم برنامه‌های تخصصی خود را دنبال کنیم.

وی به ساخت بیمارستان، مصلی و ساختمان‌های دولتی اشاره و خاطرنشان کرد: ما دستگاه تخصصی در حوزه ساخت و ساز هستیم و در این سال‌های سعی کردیم تا پروژه‌های متعددی را در این حوزه اجرایی و عملیاتی کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل به بافت فرسوده و ناکارآمد میانی شهرها اشاره کرد و گفت: در ۸ شهرستان مطالعات بازآفرینی شامل بافت فرسوده شهری، بافت تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی انجام شده و امیدواریم با اجرایی شدن طرح‌های بازآفرینی که جزو رویکردهای دولت تدبیر و امید است بتوان به بهبود سیمای مناطق شهری کمک کرد.

حیدری پرداخت تسهیلات را برای ساکنان این مناطق به همراه تامین قیر مورد نیاز با هدف آسفالت معابر در این مناطق یادآور شد و تصریح کرد: سال گذشته برای یک هزار و ۸۰۰ واحد تسهیلات مقاوم‌سازی پرداخت شده که امسال این رقم به ۳ هزار و ۲۰۰ واحد رسیده است.

وی ادامه داد: دولت ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات را با نرخ سود ۹ درصد برای ساکنان این مناطق در نظر گرفته تا مقاوم‌سازی و احداث ساختمان‌های جدید، برنامه‌های آموزشی و همچنین در محلات مختلف براساس احصای نیازمندی‌ها طرح‌های موردهدف اجرا شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل به افزایش چشمگیر اعتبارات در بخش تامین زیرساخت‌ها در این محلات اشاره کرد و افزود: اعتبار ۷ میلیارد تومانی سال گذشته در این حوزه به ۴۷ میلیارد تومان افزایش یافته که این افزایش حکایت از ارتقای شاخص ساماندهی و بهسازی محلات مختلف است.

حیدری به غفلت رخ داده در حوزه پهنه‌بندی و توسعه برخی از ساختمان‌ها روی گسل زلزله اشاره و اظهار کرد: باید در پهنه‌بندی و توسعه مناطق به نحوی عمل کنیم تا با در نظر گرفتن شرایط زلزله‌خیز بودن ایمنی این ساخت و سازها مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.