صفحه اصلی / استان ها / زنجان / نداشتن اطلاعات حقوقی، تعداد پرونده‌های قضایی را افزایش داده است

قاضی دادگستری:

نداشتن اطلاعات حقوقی، تعداد پرونده‌های قضایی را افزایش داده است

قاضی دادگستری گفت: متأسفانه نداشتن اطلاعات حقوقی تعداد پرونده‌های قضائی را افزایش داده است که باید اقدامات لازم جهت پیشگیری انجام گیرد.

دادگستری

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا حمیدی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: قانون اصل مهم در نظم‌دهی به جوامع انسانی به‌شمار می‌آید و ضروری است انسان‌ها نسبت به قوانین وضع شده آگاه و تابع باشند.

وی افزود: متأسفانه عدم آگاهی افراد از مفاد و بندهای قانونی موجب بروز مشکلاتی متعددی در زندگی‌شان می‌شود که باید همگان نسبت به افزایش آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر به‌خصوص در امور حقوقی خود اقدام کنند.

حمیدی تصریح کرد: امروزه پرونده‌های متعدد در مراجع قضائی استان وجود دارد و غالب این پرونده‌ها به دلیل نداشتن اطلاعات حقوقی ایجاد شده است که باید افراد در صورت نداشتن آگاهی حقوقی از مشاوران و متخصصان این حوزه مراجعه کنند.

وی یادآورشد: تنظیم سند، وکالت، عقد قرارداد، خرید و فروش خانه، زمین و وسیله نقلیه از جمله موضوعات مهم حقوقی است که سهم بالایی از پرونده‌های حقوقی را به خود اختصاص داده‌است و این درحالی است که اگر طرفین هنگام معامله آگاهی لازم بندهای قانونی داشتن شاهد تشکیل پرونده‌های بسیار نبودیم.

حمیدی در ادامه به موضوع تنظیم وصیت اشاره کرد و گفت: موضوع وصیت همواره یک از بحث‌های مهم در قانون بشمار می‌آید که پرونده‌های بسیاری در این بخش تشکیل شده است و در این راستا شخص یا به‌صورت شخصی و یا در دفترخانه اسناد به طور رسمی و حقوقی منعقد می‌شود.

قاضی دادگستری زنجان گفت: وصیت باید در زمان حیات شخص به طور آشکار برای وراث قرائت شود تا پس از فوت صاحب وصیت، وراث به اختلاف نیفتند.

حمیدی یادآورشد: استان زنجان یکی از شهرهای مذهبی کشور بشمار می‌آید اما متأسفانه آمار ضرب و جرح عمدی و توهین و فحاشی در این استان از رقم بالایی برخوردار است که افراد در این مواقع باید کنترل لازم بر رفتار خود داشته و از درگیر شدن جدا پرهیز کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.