صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / مسئولان مردم را در برابر معضلات تنها نگذارند
مسئولان مردم را در برابر معضلات تنها نگذارند

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران:

مسئولان مردم را در برابر معضلات تنها نگذارند

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه حضور مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن بیانگر این است که آنها حاضر نیستند کشور، نظام و حاکمیت را تنها بگذارند، گفت: مسئولان هم باید به وظایف خود در قبال مردم عمل کرده و مردم را در برابر معضلات تنها نگذارند.

جهانبخش خانجانی

جهانبخش خانجانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی این است که اکثریت مردم با هر نگرش، انگیزه و از هر جریان سیاسی در شکل گیری انقلاب نقش داشتند، اظهار کرد: به همین دلیل همین مردم با وجود ضعف‌ها، خطاها و نقصان‌هایی که در فرآیند انقلاب به وجود آمده است، از انقلاب حمایت می‌کنند. مردم با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن می‌خواهند بگویند اگرچه ممکن است ما به همه اهداف انقلاب اسلامی نرسیده باشیم اما تنها راه رسیدن به دموکراسی و آینده‌ای روشن، پاسداری از ایران و انقلاب اسلامی است.

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: آنچه توسط امام خمینی (ره) چه در پاریس چه قبل و بعد آن بیان شده است، یک نگره مناسب به زندگی مطلوب برای آحاد جامعه و نگاه انسان دوستانه بود که باید این مسیر ادامه پیدا کند.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: مردم با حضور خود به حاکمان این پیام را می‌دهند که با وجود ضعف‌ها، آنها هنوز بهترین راه را حفظ جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی می‌دانند. مسئولان هم باید در مقابل به عهد خود با مردم وفادار مانده و به آن عمل کنند.

خانجانی همچنین با اشاره به اینکه بعضاً آرمان‌های انقلاب به سطوح نازلی تنزل داده می‌شود، گفت: مثلاً گفته می‌شود قول آب و برق مجانی داده شده است. این در حالیست که قول‌های بزرگ‌تری در انقلاب از جمله کرامت انسانی و تأمین آزادی‌های سیاسی و اجتماعی داده شده بود. امام خمینی (ره) فرموده بودند حتی کمونیست‌ها هم در بیان اندیشه‌های خود آزادند. ما اکنون باید بیانات امام (ره) را یک بار مرور کرده و از سویی آنچه در این ۴۰ سال انجام داده‌ایم را هم مرور کنیم تا نقاط ضعف و خطاها مشخص شده و دنبال برطرف کردن آن باشیم.

این فعال سیاسی در ادامه با بیان اینکه مردم وظیفه خود را در همه شرایط چه در اول انقلاب و چه در دفاع مقدس و چه در حال حاضر انجام داده‌اند، گفت: مردم به وظیفه خود با وجود همه خطاها، مشکلات و بعضاً بی عدالتی‌ها عمل کرده‌اند. حضور آنها در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن بیانگر این است که آنها حاضر نیستند کشور، نظام و حاکمیت را تنها بگذارند. آن هم در مقابل این همه دشمن داخلی و خارجی، البته حضور مردم را نباید به معنای تأیید همه رفتارها و کردار حاکمیت دانست. معنای حرف من این نیز نیست که مردم مخالف حاکمیت هستند بلکه آنها از انقلاب اسلامی و ایران حمایت می‌کنند اما همه رفتارهای حاکمیت را تأیید نمی‌کنند.

خانجانی همچنین اظهار کرد: مسئولان باید به وظایف خود در قبال مردم عمل کنند و نباید مردم را در برابر معضلات تنها بگذارند. حضور مردم پیامی هم به ساختارهای حاشیه‌ای حاکمیت دارد که آنها هم باید از آرمان‌ها و خواسته‌های مردم دفاع کنند.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به اینکه متأسفانه شاهد بی نشاطی در جامعه هستیم، گفت: دشمن بر حسب همین سرخوردگی‌ها و ضعف‌ها دنبال بهانه گیری است تا ذهنیت مردم را تغییر دهد. اگر ضعف نباشد دشمن نمی‌تواند نفوذ داشته باشد اما وجود این روزنه‌ها دشمن را امیدوار می‌کند. ما باید گذرگاه‌های نفوذی دشمن را شناسایی کنیم. باید به مردم و ارزش‌های آنها اهمیت دهیم. خواسته‌های آنها را محقق کرده و از منزلت مردم ایران در جهان محافظت کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه ۴۰ سالگی انقلاب یک نقطه عطف است، تصریح کرد: اگر اراده لازم برای رفع مشکلات در مقطع فعلی وجود نداشته باشد، گذرگاه خطرناکی برای ما ایجاد می‌شود. معمولاً نقاط عطف، نقاط عبرت هم هستند. اگر برای رفع این نقصان‌ها ایده داشته و تلاش کنیم. آغاز دهه پنجم انقلاب آغاز دهه‌ای از پختگی، نوآوری و رشد خواهد بود اما اگر این شرایط فراهم نشود دچار مشکل خواهیم شد. نمی‌توانیم هم از مردم بخواهیم فقط آنها همراه باشند، بلکه حاکمیت هم باید همراهی کند. اگر مردم دلسرد شوند روزنه خطر باز خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.