صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / باید فرهنگ شهادت و ایثار را تقویت کنیم
باید فرهنگ شهادت و ایثار را تقویت کنیم

آیت‌الله محسن قمی:

باید فرهنگ شهادت و ایثار را تقویت کنیم

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: همه ما باید فرهنگ شهادت و ایثار را تقویت کنیم و یکی از مهم‌ترین طرق پاسداشت این فرهنگ، تکریم و بزرگداشت خانواده شهداست.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز ا، آیت‌الله محسن قمی عصر پنج‌شنبه در اولین یادواره شهدای عشایر منطقه جوادآباد، طی سخنانی با بیان این که خانواده معظم شهدا مایه مباهات و افتخار کشور هستند، اظهار کرد: عده‌ای از مسئولان به خانواده‌های شهدا کم‌لطفی می‌کنند و بنده به مقام معظم رهبری عرض کردم که بنده از شما بابت حضورتان در بیوت و دیدار خانواده‌های شهدا تشکر می‌کنم که به آنها اهمیت می‌دهید. حضرت آقا فرمودند که وظیفه ما است که قدران خانواده‌های شهدا باشیم؛ چرا که آنها فرزندشان را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: جمعیت عشایر در ایران دو درصد است و آمار شهدای عشایر پنج درصد است.

وی افزود: جمهوری اسلامی در چندین عرصه مقام اول را در جهان به ثبت رسانده است. در رشته علمی نفر اول هستیم بلکه ۱۱ برابر متوسط علمی در جهان رتبه اول را به خود اختصاص دادیم.

وی تصریح کرد: در نفت مقام چهارم، در گاز دوم، در نانو مقام ششم و… همه این ایثارگری‌ها، مدیون خانواده‌های معظم شهداست. امروزه تمام دنیا باید از خانواده‌های شهدا و خصوصاً شهدای عشایر الگو بگیرند.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری تلاش‌های خانواده‌های شهدا در انتقال فرهنگ شهادت به نسل‌های دوم و سوم را مورد تقدیر قرار داد و گفت: امروز نیز باید با همان انگیزه ابتدای انقلاب و دوران جنگ تحمیلی در برابر ظلم بایستیم و مقاومت کنیم.

آیت‌الله قمی عنوان کرد: امروزه قدرت ایران آن‌قدر زیاد است که دشمنان این سرزمین جرأت ندارند به ایران تعرض کنند و از رهبر ایران می‌ترسند و عده‌ای از اربابان آنها اعلام کردند که رهبر ایران در منطقه خیمه زده است و هرکسی که بخواهد مانع رشد این انقلاب بشود، با هدایت فرماندهی کل قوا، آن دشمنان توسط ملت ایران با خاک یکسان خواهند شد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: در ابتدای جنگ تحمیلی، یک نفر خدمت امام خمینی (ره) رسیدند و گفتند، حضرت آقا پسر فلان وزیر به درجه شهادت نائل آمده است. اگر امکان دارد پیامی صادر بفرمائید. امام خمینی رحمه الله علیه فرمودند: برای من فرقی ندارد که این شهید، فرزند وزیر است یا فرزند یک کارگر. نباید بین شهدا فرقی گذاشت و باید قدردان پدران و مادران شهدا بوده و باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.