صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / ورود سامانه بارشی برف و باران به کهگیلویه و بویراحمد از پنجشنبه

ورود سامانه بارشی برف و باران به کهگیلویه و بویراحمد از پنجشنبه

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از ورود سامانه بارشی جدید به این استان در اواخر وقت روز پنج‌شنبه (۲۵ بهمن‌ ماه) خبر داد.

بارش برف

رضا کاکاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اعلام کرد: بر اساس تحلیل بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، سامانه بارشی جدید از اواخر وقت پنجشنبه تا یکشنبه بر جو استان فعال می‌شود.

وی اظهار کرد: در پی این سامانه شاهد بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید، در عمده مناطق سردسیری و ارتفاعات نواحی گرمسیری بارش برف، در مناطق مستعد ریزش تگرگ خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شدت بارش‌ها برای روز شنبه است که به تدریج از صبح یکشنبه از جو استان خارج می‌شود.

کاکاوند تصریح کرد: بر اساس هشدارها و توصیه‌های هواشناسی لازم است جهت کاهش خسارات احتمالی و تمهیدات لازم از سوی مردم استان، سازمانهای امدادی و مدیریت بحران به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: طغیان رودخانه‌ها، مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی با توجه با حجم بارشها دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کاهش دید افقی به علت بارش برف و باران و پدیده مه نیز پیش بینی می‌شود. همچنین لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای بویژه در جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌های استان نیز خواهیم داشت.

کاکاوند در پاسخ به این سوال که آیا سامانه بارشی جدید از سامانه قبلی شدیدتر خواهد بود، اضافه کرد: تاکنون که نقشه‌های هواشناسی چنین مطلبی را نشان نمی‌دهند به همین دلیل در حال حاضر اطلاعیه صادر شده و در صورت نیاز و تغییر در نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نیز اخطاریه صادر می‌کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.