صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حبس دانشجویان میانماری معترض به وضعیت امنیتی
حبس دانشجویان میانماری معترض به وضعیت امنیتی

حبس دانشجویان میانماری معترض به وضعیت امنیتی

یک فعال دانشجویی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، هفت دانشجوی میانماری به اتهام سوزاندن تصاویر مقام‌ها در اعتراض به شرایط امنیتی دانشگاه به سه ماه حبس با اعمال شاقه محکوم شدند.

اعتراضات دانشجویی میانماری

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعتراضات دانشجویان دانشگاه ماندالای در مرکز میانمار پس از به قتل رسیدن یک دانشجو در محوطه دانشگاه بالا گرفت. این دانشجویانی که زندانی شدند جزو ده‌ها دانشجویی بودند که ۲۸ دسامبر یک مراسم ختم نمادین برگزار کرده و اعتراض خودشان را ابراز کردند.

آنها با سوزاندن تابوت‌ها و تصاویری از سروزیر شهرشان، وزیران امنیت و امور داخلی میانمار و رئیس دانشگاه خودشان خواستار افزایش تدابیر امنیتی در اطراف محوطه دانشگاه شدند. سه تن در حین اعتراضات بازداشت شدند و چهار تن دیگر چند روز پس از آن که خواستار آزادی سایر دانشجویان شده بودند، راهی بازداشتگاه شدند.

این هفت دانشجو به اتهام تجمع بدون مجوز و آتش زدن عکس مقام‌ها هر کدام به سه ماه حبس با اعمال شاقه محکوم شدند. دوره بازداشت آنها از محکومیتشان کاسته می‌شود و بدین ترتیب آنها یک ماه و نیم دیگر در زندان باقی می‌مانند.

رویدادهای اخیر یکی از تازه‌ترین واکنش‌ها به جنبش‌های اعتراضی علیه مقام‌های میانمار است. سه‌شنبه گذشته هم پلیس میانمار با گلوله پلاستیکی و گاز اشک‌آور معترضان را در ایالتی در شرق میانمار متفرق کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.