صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / عمل جراحیِ جنین خارج از بدن مادر در انگلیس
عمل جراحیِ جنین خارج از بدن مادر در انگلیس

عمل جراحیِ جنین خارج از بدن مادر در انگلیس

پزشکان در انگلیس مجبور شدند برای انجام یک عمل جراحی روی جنین، او را از بدن مادرش خارج کرده و پس از اتمام عمل، جنین را دوباره به رحم مادر بازگرداندند.

عمل جراحی

به گزارش کسب و کار نیوز، “بتان سیمپسون” از شهر “برنهام” که منتظر تولد کودک خود در ماه آوریل بود برای معاینه زایمان نزد پزشک رفت و در آنجا مشخص شد که جنینش دارای ناهنجاری است.

سپس پزشکان این زن را برای بررسی دقیق‌تر به بیمارستان “اسکز” در انگلیس فرستادند و در آنجا پزشکان اختلال “اسپینا بیفیدا” را در کودک تشخیص دادند که نوعی اختلال مادرزادی است و از بسته نشدن کامل لوله عصبی جنین ناشی می‌شود.

سیمپسون گفت: پزشکان به ما پیشنهاد کردند که در بارداری دخالت نکنند یا به آن پایان دهند و یا اینکه از یک گزینه منحصر به فرد جدید استفاده کنند و پیش از به دنیا آمدنِ کودک، جنین را عمل کنند که ما با مورد سوم موافقت کردیم.

برای این منظور، شرایط کودک و مادر باردار با انجام یک سری آزمایش‌ها به دقت بررسی شد. پزشکان پس از آزمایش‌های دقیق تصمیم گرفتند که این بیمار باردار را در ماه ششم بارداری‌اش مورد عمل جراحی قرار بدهند.

جراحان در هنگام عمل، جنین را از رحم مادر خارج کرده و پس از بازسازی نخاع، او را دوباره به سر جایش برگرداندند. پزشکان این عملیات را موفقیت‌آمیز توصیف کردند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه “میرور” دراین‌باره نوشت که سیمپسون چهارمین زن بارداری است که این عمل جراحی در زمان بارداری روی وی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.