صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سنای آمریکا هیچ مدرکی دال بر تبانی ترامپ با روسیه پیدا نکرد

سنای آمریکا هیچ مدرکی دال بر تبانی ترامپ با روسیه پیدا نکرد

شبکه خبری ان بی سی در گزارشی اعلام کرد کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا هیچ مدرک مستقیمی دال بر تبانی میان کمپین ترامپ و روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا پیدا نکرده است.

سنای آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز، ان بی سی نیوز به نقل از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان این کمیته گفت که کمیته دو حزبی که نزدیک پایان تحقیقات خود است هیچ نشانه‌ای از توافق میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با روسیه با پیشنهاد کمک به کاهش تحریم‌ها یا انجام اقدامات مورد نظر روسیه در قبال کمک مسکو پیدا نکرده است.

در این گزارش آمده است: اگرچه کمیته اطلاعاتی آمریکا هیچ مدرک مستقیمی از تبانی میان رئیس جمهور و روسیه پیدا نکرده است اما دموکرات‌ها می‌گویند تماس‌ها میان وابستگان ترامپ از جمله فرزندانش با روس‌های مختلف حاکی از آن است که کمپین ترامپ به دریافت مشاوره‌های خارجی چندان بی میل نبوده است.

براساس این گزارش ترامپ و همکارانش تا قبل از ژانویه ۲۰۱۷ و شروع دوره ریاست جمهوری بیش از ۱۰۰ تماس با روس‌ها داشته‌اند.

اعضای تیم تحقیقاتی دموکرات سنا به ان بی سی نیوز گفتند که حداقل ۶ یا ۷ ماه طول می‌کشد تا آنها گزارش نهایی خود را بنویسند.

تحقیقات در دست انجام رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه که در سال ۲۰۱۶ روسیه را متهم به مداخله درانتخابات کرد همچنین هیچ مدرکی از مداخله مستقیم ترامپ در این تبانی پیدا نکرده است.

اما رئیس جمهور آمریکا تحقیقات مولر را به شدت مورد انتقاد قرار داده و اظهار داشته که “شکار جادوگر” اقدامی کاملاً سیاسی بوده و این تحقیقات عملاً طی این دو سال به هیچ مدرکی دسترسی پیدا نکرده است.

روسیه اما مکرراً دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده و گفته است که این اتهامات به عنوان بهانه‌ای برای شکست کمپین مخالف ترامپ و همچنین منحرف کردن توجه مردم از نمونه‌های واقعی تقلب و فساد در انتخابات بیان شده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.