صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آمریکا دنبال تاسیس پایگاه در نزدیکی مثلث عراق،سوریه، اردن
آمریکا دنبال تاسیس پایگاه در نزدیکی مثلث عراق،سوریه، اردن

آمریکا دنبال تاسیس پایگاه در نزدیکی مثلث عراق،سوریه، اردن

یک منبع آگاه در استان الانبار عراق امروز (چهارشنبه) فاش کرد، نیروهای آمریکایی قصد دارند یک پایگاه نظامی دائمی را در نزدیکی مثلث مرزی عراق،سوریه و اردن ایجاد کنند.

نیروهای آمریکایی

به گزارش کسب و کار نیوز، این افشاگری پس از آن بود که روز سه‌شنبه تأیید شد یگانی از نیروهای آمریکایی بدون اینکه انگیزه آنها مشخص باشد، از یکی از پایگاه‌های خود در استان الانبار به سوی عمق خاک سوریه به حرکت درآمده‌اند.

این منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری “المعلومه” اظهار کرد: نیروهای آمریکایی به دلایلی نامعلوم قصد دارند یک پایگاه نظامی دائمی را در نزدیکی مثلث مرزی عراق-سوریه-اردن واقع در غرب الانبار ایجاد کنند.

منبع یاد شده گفت: خودروهای حامل تجهیزات نظامی جهت ایجاد این پایگاه، سلاح‌ها و مهماتی را از اردن به سمت خاک عراق منتقل کردند بدون اینکه انگیزه‌های واقعی از چنین اقدامی مشخص باشد.

منبع مذکور افزود: نیروهای آمریکایی در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه در رفت‌وآمد هستند و پایگاه‌های نظامی در مناطق مختلف صحرای الانبار دارند، این نیروها امیدوارند یک پایگاه نظامی بزرگ را که مجهز به سامانه‌های نظامی پیشرفته باشند، ایجاد کنند.

این منبع مدعی شد: مسئولان محلی الانبار مسئول مخالفت یا موافقت با این پایگاه نیستند زیرا همه توافق‌های امضا شده با دولت مرکزی و آمریکا بوده است.

وی در پایان افزود: یگانی از نیروهای آمریکایی از گذرگاه طربیل وارد خاک سوریه شده و از آنجا به التنف در سوریه رفته بدون اینکه دلایل واقعی ورود این نیروها به سوریه و مأموریتی در خاک دیگر کشورها دارند، مشخص باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.