صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مجازات نتانیاهو علیه تشکیلات خودگردان فلسطین و پاسخ فلسطینی‌ها به این تهدید

مجازات نتانیاهو علیه تشکیلات خودگردان فلسطین و پاسخ فلسطینی‌ها به این تهدید

در پی اعلام سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی درباره بازداشت یک جوان فلسطینی در الخلیل به اتهام قتل یک جوان یهودی در قدس نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که بخشی از درآمدهای مالیات‌هایی که به تشکیلات خودگردان می‌رسد را به نفع اسرائیل برخواهد داشت و با قانون کسر درآمدهای حاصل از مالیات‌ها تشکیلات خودگردان را مجازات کرده و خانه این جوان فلسطینی را ویران می‌کند.

نتانیاهو

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از النشره، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ظرف روزهای آینده کارهای اداری لازم برای اجرای قانون تعلیق حقوق “تروریست‌ها” انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در روز یکشنبه من نشستی با کابینه امنیتی برگزار خواهم کرد و تصمیم لازم را برای گرفتن پول‌ها اتخاذ خواهیم گرفت. هیچکس نباید درباره انجام این کار یعنی کسر پول در اوایل هفته آتی شک کند.

حسین الشیخ وزیر امور مدنی فلسطین نیز تاکید کرد که بنا به درخواست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیام رسمی را به تل‌آویو انتقال داده است که در آن تاکید شده اگر اسرائیل یک بخش کوچک از درآمدهای حاصل از مالیات‌ها را به نفع خود بردارد تشکیلات خودگردان دیگر پول‌های حاصل از مالیات‌ها را تحویل نمی‌گیرد. اسرائیل ماهانه ۱۲۷ میلیون دلار را به صورت هزینه‌های گمرکی که از کالاهایی که به بازارهای فلسطین می‌روند و از بنادر اسرائیل رد می‌شوند جمع‌آوری می‌کند و سپس این اموال را به تشکیلات خودگردان فلسطین انتقال می‌دهد.

حسین الشیخ همچنین ایالات متحده را مسؤول این اقدامات اسرائیل دانست و تاکید کرد: طرف‌ها و نهادهای مالی بین‌المللی بزرگی وجود دارند که بنا به درخواست آمریکا تحمیل محاصره مالی شدید علیه تشکیلات خودگردان فلسطین را آغاز کرده‌اند.

وی گفت: این تصمیم آمریکا و اسرائیل در چهارچوب به زانو درآوردن رهبری فلسطین و مجبور کردن آن برای پذیرش معامله قرن صورت می‌گیرد تا در وهله نخست این معامله اعلام شده و در وهله دوم راه برای رنگ و بوی عربی بخشیدن به این معامله باز شود و روند عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل آغاز شود و در ازای آن اسرائیل هیچ چیزی ندهد.

مقامات اسرائیلی اعلام کردند، عرفات الرفاعیه ۲۸ ساله را در بیت مهجور در قلب رام الله که به قتل اوری انسباخر جوان یهودی ۱۹ ساله در قدس متهم است، بازداشت کردند. به گفته مقامات اسرائیلی، او به انجام عملیات اعتراف کرده است. نیروهای اطلاعاتی اسرائیل به منزل این جوان فلسطینی یورش بردند و او را بازداشت کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.