چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ضرورت حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های فضایی
ضرورت حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های فضایی

رییس سازمان فضایی تاکید کرد

ضرورت حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های فضایی

رئیس سازمان فضایی با تاکید بر ضرورت حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های فضایی، گفت: امروز ایران جزو ۹ کشور صاحب چرخه فناوری فضایی است.

براری، رییس سازمان فضایی

به گزارش کسب و کار نیوز، مرتضی براری در دیدار با استاندار گیلان با بیان توضیحاتی در خصوص اقدامات و دستاوردهای سازمان فضایی و جایگاه ایران در صنعت فضایی بین‌المللی افزود: ایران در حوزه فضایی با استفاده از توان متخصصان بومی، دستاوردهای مهمی را کسب کرده و از معدود کشورهایی است که به تمامی چرخه دانش و فناوری فضایی دست پیدا کرده و توانسته این دانش را بومی‌سازی کند.

وی با اشاره به زیرساخت‌های توسعه فضایی در کشور خاطر نشان کرد: ایجاد زیر ساختارهای لازم موجب شده تا امروز به چرخه کامل داده‌های فضایی دست یابیم.

وی تصریح کرد: امروز ایران جزو ۹ کشور دارنده چرخه فناوری فضایی است.

براری همچنین با تاکید بر ضرورت حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های فضایی، اظهار کرد: بر اساس آمارها، ۷۶ درصد اقتصاد فضا توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در کل زنجیره ارزش فضا حضور دارند و ما نیز در تلاش هستیم تا این بخش را تقویت کنیم.

رئیس سازمان فضایی کشور با اشاره به ضرورت استفاده از داده‌های ماهواره‌ای برای مدیریت بهینه منابع سرزمینی گفت: اعلام آمادگی می‌کنم که در حوزه داده‌های فضایی و ایجاد بستر و سامانه جهت تجمیع همه ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل گیلان، سرمایه گذاری‌های لازم را با همکاری استانداری گیلان و دستگاه‌های مربوطه به عنوان استان پایلوت انجام دهیم.

‌انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.