پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / ۳۰ درصد کلاس‌های درس آذربایجان غربی تخریبی است
۳۰ درصد کلاس‌های درس آذربایجان غربی تخریبی است

مدیرکل نوسازی‌ مدارس آذربایجان غربی:

۳۰ درصد کلاس‌های درس آذربایجان غربی تخریبی است

‌مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: بیش از ۳ هزار مدرسه بعد از انقلاب در استان احداث شده است.

مدرسه

‌به گزارش کسب و کار نیوز، آیدین رحمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه دستاوردهای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با بیان اینکه آذربایجان غربی در سرانه فضای آموزشی وضعیت نامناسب و رتبه ۲۹ کشوری را با ۴.۰۵ مترمربع برای هر دانش آموز دارد، افزود: متأسفانه در سرانه فضای آموزشی از میانگین کشوری فاصله زیادی داریم و نیازمند همت مضاعف برای ارتقا سرانه مذکور در استان هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۶۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در استان تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: ۴ هزار و ۸۵۷ مدرسه در قالب ۲۳ هزار و ۳۸۷ کلاس درس در استان دایر است.

رحمانی با بیان اینکه ۳۰ درصد کلاس‌های استان تخریبی و نیازمند بازسازی است، خاطر‌نشان کرد: ۵ هزار و ۶۵۶ کلاس تخریبی، ۶۰۹۰ کلاس غیر مقاوم ،۲۴۶ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به سیستم‌های گرمایشی مدارس استان و فاجعه شین آباد بر ضرورت استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی تاکید کرد و گفت: ۶ هزار و ۲۸۲ کلاس درس به بخاری نفتی، ۷ هزار و ۲۲۶ کلاس به سیستم گرمایشی مرکزی و برقی مجهز هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی بااشاره به افتتاح ۴۸ پروژه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در استان تصریح کرد: ۲۴۵ کلاس درس و ۲ سالن ورزشی در ۱۳ شهرستان با اعتبار ۳۷ میلیارد تومان افتتاح شد.

وی با اشاره به توسعه فضای آموزشی در طی ۴۰ سال در استان اظهار کرد: از سال ۵۸ تا ۹۷، ۳ هزار و ۴۲۵ مدرسه در استان در قالب ۱۵ هزار و ۸۳۱ کلاس درس ایجاد شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.