صفحه اصلی / استان ها / یزد / اجازه نمی‌دهیم بار دیگر کشور به دست گرگ‌صفتان بیفتد
اجازه نمی‌دهیم بار دیگر کشور به دست گرگ‌صفتان بیفتد

یکی از مجروحان تظاهرات خونین دیماه ۵۷ ابرکوه:

اجازه نمی‌دهیم بار دیگر کشور به دست گرگ‌صفتان بیفتد

تیراندازی مأموران رژیم پهلوی به سمت تظاهرات‌کنندگان ابرکوهی در دهم دی‌ماه ۵۷ از مهمترین وقایع دوران انقلاب در این شهرستان بود که منجر به مجروح شدن پنج نفر از انقلابیون شد.

انقلاب

به گزارش کسب و کار نیوز می‌گوید: اولین تظاهرات مردم ابرکوه به دنبال دستگیری شیخ «علی اسلامی» نماینده آیت‌الله گلپایگانی در این شهر از سوی ساواک به وقوع پیوست و کانون این تظاهرات نیز مسجد صاحب‌الزمان (عج) بود که با شعار «مردان حق زندان‌اند یا کشته در میدان‌اند» توسط مردم شکل گرفت.

وی که در آن دوران، جوانی ۲۰ ساله و دانشجوی دانش‌سرای راهنمایی در شهر یزد بود، ادامه می‌دهد: به دنبال اولین جرقه‌های مبارزات آشکار مردم ابرکوه علیه رژیم پس از این تظاهرات، مردم غالباً در حسینیه محله «درب قلعه» تجمع می‌کردند و با شعارهایی که به تناسب وقایع روز تغییر می‌کرد، انزجار خود نسبت به حکومت پهلوی را اعلام می‌کردند.

فلاح‌زاده اظهار می‌کند: دهم دی‌ماه سال ۵۷ نیز تظاهرات‌کنندگان بسیاری از حسینیه درب قلعه به سمت میدان امام حسین (ع) در حرکت بودند که حوالی مسجد جامع توسط مأموران مسلح ژاندارمری متوقف شدند. هر چند سربازان به روی مردم سلاح کشیده و چندین بار جهت متفرق شدن مردم هشدار دادند ولی مردم به هشدارها توجهی نمی‌کردند که نهایتاً دستور تیراندازی به سوی مردم صادر شد و در این جریان پنج نفر مجروح شدند.

جمهوری اسلامی زمینه‌ساز تحقق حقوق مردم

این جانباز انقلاب مطالبه‌ی امروز مردم پس از چهار دهه انقلاب در حوزه مذهبی را بازگشت مبانی و احکام اسلامی و اجرای آن در جامعه عنوان و اضافه می‌کند: مردم ابتدا استقلال در همه حوزه‌ها، سپس آزادی و بعداز آن نیز جمهوری اسلامی را مهم‌ترین مطالبات خود اعلام کردند و خواستار اجرای دقیق قوانین اسلامی در کشور هستند.

وی با تأکید بر این که جمهوری اسلامی زمینه محقق شدن حقوق مردم را فراهم می‌کند، می‌گوید: از ابتدای انقلاب تاکنون، روزی نبوده که علیه این نظام و انقلاب توطئه‌ای صورت نگیرد چرا که بیگانگان زمانی که دیدند انقلاب اسلامی موجب شده تا این سرزمین بسیار حساس در منطقه خاورمیانه از دستشان خارج شود، برای بازگرداندن آن به هر راهی متوسل شدند.

وی بیان می‌کند: آنچه مسلم است امروز برخی دشمنان داخلی و خارجی که اغلب از به وجود آمدن حکومت اسلامی در ایران متضرر شده یا از کشور اخراج شده‌اند، در تلاش هستند تا با ایجاد جوی دروغین از طریق فضاهای مجازی و بزرگ‌نمایی در رابطه با مشکلات مردم و کشور، دوباره جای پایی در ایران پیدا کنند.

پیشرفت‌های کشور به بهای جان هزاران شهید

فلاح‌زاده با اشاره به حضور همیشگی مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب، ابراز می‌کند: مردم ایران هرگز تسلیم خواسته‌های دشمن، سلطنت‌طلب‌ها و منافقان نشده و اجازه نمی‌دهند کشور بار دیگر به دست گرگ‌صفتان بیفتد.

وی اضافه می‌کند: هرگز خوبی‌های مردمی را که روزی با فرمان امامشان در مقابل کفر ایستاده و امروز نیز مطیع امر ولی‌فقیه هستند، فراموش نخواهیم کرد.

به گفته‌ی فلاح‌زاده، دست‌یابی امروز ایران به پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه‌های مختلف علمی و زیرساختی به برکت انقلاب، هزینه گزافی به بهای جان هزاران شهید داشته است که باید در حفظ آنها هوشیار و پرتلاش باشیم.

این جانباز انقلاب تأکید می‌کند: امروز داشته‌های ایران برای جهانیان آنچنان اهمیت دارد که دشمنان حاضر شدند در موضوع انرژی هسته‌ای ما مذاکره کنند لذا باید با انسجام، یکپارچگی و قدرتی که با آن شاه را از کشور بیرون کردیم و در جنگ هشت ساله نیز از تمامیت ارضی و ارزش‌های کشور دفاع کردیم، گوش به فرمان ولایت باشیم و مشکلات فعلی را نیز پشت سر بگذاریم.

وی با تأکید بر این که دشمن هرگز خوبی ما را نمی‌خواهد، یادآور می‌شود: با توجه به رشد فضای مجازی، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی که اعتقادات، افکار و معنویات جوانان را تهدید می‌کند، مسئولان باید نسبت به این قشر توجه بیشتری داشته باشند و درصدد رفع نیازهای آنان برآیند.

ضرورت تبیین و انتقال پیشینه فرهنگی انقلاب

فلاح زاده با اشاره به این که نباید اجازه دهیم اقشار کم‌درآمد جامعه پس از یک دوره ۴۰ ساله به وضعیتی برگردند که نان شب هم نداشته باشند، اظهار می‌کند: وقتی جوانان زندگی اشرافی برخی مسئولان را مشاهده می‌کنند، شبهاتی در ذهنشان ایجاد می‌شود که پاسخگویی به آن‌ها بسیار مشکل است.

وی در پایان با تاکید بر این که مردم باید در حین مطالبه‌گری، بیانات مقام معظم رهبری را چراغ راه خود قرار دهند تا آینده‌ای بهتر برای کشور ترسیم شود، اظهار می‌کند: البته گلایه‌مندی امروز برخی از مردم نیز ناشی از کوتاهی بعضی مسئولان است که آن‌طور که باید پیشینه فرهنگی انقلاب را تبیین و منتقل نکرده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.