صفحه اصلی / استان ها / زنجان / جنگل‌های دست‌کاشت، رگ حیاتی خرم‌دره
جنگل‌های دست‌کاشت، رگ حیاتی خرم‌دره

/ جنگل‌هایی که قربانی انسان می‌شود /

جنگل‌های دست‌کاشت، رگ حیاتی خرم‌دره

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان، بر ضرورت حفاظت از جنگل‌های دست‌کاشت خرم‌دره تاکید کرد.

جنگل دست‌کاشت

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین آبسالان در جلسه مشورتی با انجمن‌های محیط زیستی خرم‌دره با اشاره به اینکه در حوزه محیط زیست، سازمان‌های متعددی فعال هستند، گفت: این امر موجب دوباره‌کاری در برخی امور می‌شود.

وی تاکید کرد: به جای از بین بردن درختان و کاشت درخت جدید که نیازمند آب بیشتری است، اگر جنگل‌های دست‌کاشت خرم‌دره حفط شود، در تلطیف هوا و حفظ محیط زیست بسیار مؤثر خواهد بود.

این مسئول با تاکید بر ضرورت تعامل با منابع‌طبیعی برای حفظ مراتع، ادامه داد: جلوگیری از چرای بی‌رویه و بی‌موقع دام و عدم شخم زدن بیهوده می‌تواند نقش تأثیرگذاری در حفظ مراتع داشته باشد.

وی ادامه داد: از طرح‌های گردشگری مانند بوم کلبه‌ها و تکثیر حیات‌وحش که علاوه بر جنبه تفریحی، درآمدزایی را نیز می‌تواند به دنبال داشته باشد، حمایت می‌شود.

آبسالان با تاکید بر ضرورت احساس مسئولیت مردم در حوزه محیطی زیست، بیان کرد: هر فردی باید تلاش کند که محله خود را سالم نگه داشته و زباله کمتری تولید کند تا شاهد محیط زیست سالم باشیم.

وی با اشاره به بحران آبی موجود در کشور، خاطرنشان کرد: در راستای حفاظت از محیط زیست باید برای آبیاری فضای سبز از آب خام استفاده کرد.

در ادامه این جلسه، فرماندار شهرستان خرم‌دره نیز اظهار کرد: حمایت از فعالیت سمن‌هایی که در راستای حفاظت از محیط زیست فعال هستند، می‌تواند منجر به کاهش قابل توجه مخاطرات زیست محیطی در کشور شود.

حجت محمدی با اشاره به مشکلات مجموعه غزال خرم‌دره، ادامه داد: مجموعه غزال پیشانی گردشگری شهرستان است که با تغییرات مدیریتی مشکلات آن تا حدودی مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه مشکل فاضلاب به لحاظ هزینه‌های سنگین اجرا از معضلات اکثر شهرهای استان است، گفت: برای حل مشکل فاضلاب در شهرستان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دعوت شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه همه ما در حفاظت از محیط زیست مسئولیم، بیان کرد: مشکل اصلی ما در حوزه محیط زیست فرهنگ‌سازی است که در این زمینه رسانه‌ها باید اهتمام ویژه داشته باشند.

محمدی با بیان اینکه ۷۰ هکتار از اراضی کشت و صنعت خرم‌دره به کاشت درخت گردو اصلاح شده اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی در ۳۰ هکتار از اراضی صورت گرفته و در سال ۹۸ حدود ۴۰ هکتار دیگر نیز اجرایی خواهد شد.

در ادامه این جلسه، رئیس اداره محیط زیست شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه مردم حافظان اصلی محیط زیست هستند، بیان کرد: انجمن‌های محیط زیستی شاخص و خوبی در سطح شهرستان فعال است، اظهار کرد: انجمن‌های محیط زیستی شهرستان دارای رتبه یک استان هستند.

توکل سلیمانی با اشاره به اینکه توجه ویژه‌ای به محیط زیست در شهرستان وجود دارد، ادامه داد: برای تأمین سلامت مردم و حفاظت از محیط زیست با هیچ‌کس در شهرستات تعارف وجود ندارد.

وی با اشاره به ظرفیت رو به اتمام جایگاه زباله شهرستان، ادامه داد: در همین راستا برای اولین‌بار در سطح خرم‌دره جایگاه جدید زباله خریداری شده است تا مشکلی در حوزه پسماند وجود داشته باشد.

در ادامه این جلسه نیز شهردار خرم‌دره تصریح کرد: رهاسازی فاضلاب و پسماندهای خانگی از مهم‌ترین معضلات شهرستان و یکی از چالش‌های بهداشتی این منطقه است.

امیرهوشنگ نوری‌آرا با اشاره به اینکه مشاغل آلاینده و مزاحم یکی دیگر از مشکلات شهرستان است، ادامه داد: برای انتقال این مشاغل نسبت به فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی انجام شده که تاکنون هیچ متقاضی اعلام آمادگی نکرده است.

وی با اشاره به ایجاد جایگاه مشترک زباله ۴ شهر در صائین قلعه، بیان کرد: علی‌رغم تخصیص اعتبار هنوز عملیاتی در این حوزه صورت نگرفته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.