صفحه اصلی / استان ها / گیلان / توسعه و پیشرفت در بخش‌های مختلف کشور بیانگر بالندگی انقلاب است
توسعه و پیشرفت در بخش‌های مختلف کشور بیانگر بالندگی انقلاب است

/ انقلاب اسلامی در چهل سالگی /

توسعه و پیشرفت در بخش‌های مختلف کشور بیانگر بالندگی انقلاب است

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف نظیر آبرسانی، راه‌های ارتباطی، برق، گاز، فضاهای ورزشی، علمی و تحقیقاتی، بهداشت و درمان، نانو، نظامی و دفاعی شاهد پیشرفت هستیم که خود بیانگر بالندگی انقلاب است.

انقلاب اسلامی

منوچهر جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با گرامیداشت فرارسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: کشور ما در سال ۵۷ و سال‌های قبل از آن شرایط سختی داشت و خیلی از روستاها حتی فاقد امکانات اولیه نظیر راه‌های ارتباطی بودند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی پس از انقلاب اسلامی و تا قبل از جنگ تحمیلی اوضاع کشور به سمت توسعه پیش می‌رفت، افزود: هدف دشمنان با شروع جنگ تحمیلی این بود که کلیت انقلاب و نظام اسلامی را از بین ببرند، آنان با این تصور که کشور در سال‌های اولیه پس از انقلاب به سر می‌برد و ارتش و تسلیحات و تجهیزات قدرتمندی ندارد، به کشور حمله کردند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط بحث «بسیج» توسط حضرت امام (ره) مطرح شد، مردم و بسیجیان با ارتش و نیروهای نظامی و انتظامی همه با هم متحد شدند و حدود ۸ سال با تمام وجود از انقلاب و نظامی اسلامی با حداقل امکانات دفاع کردند.

جمالی، با بیان اینکه همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف نظیر آبرسانی، راه‌های ارتباطی، برق، گاز، فضاهای ورزشی، علمی و تحقیقاتی، بهداشت و درمان، نانو، تسلیحات و نظامی و دفاعی شاهد توسعه و پیشرفت هستیم که خود بیانگر بالندگی انقلاب است، تصریح کرد: پس از انقلاب و دفاع مقدس کشور علی رغم توطئه‌ها، دشمنی و تحریم به سمت بهتر شدن حرکت کرده است و حتی در برخی موارد ما جز بهترین‌های دنیا بوده‌ایم.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی ضمن دعوت مردم به حضور پرشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، خاطرنشان کرد: مردم با حضور پر شکوه و پر صلابت در راهپیمایی باعث ناامیدی دشمنان می‌شوند که چهل سال از کینه و دشمنی نسبت به این ملت و نظام دست نکشیدند.

اشتغال و اقتصاد دو عامل مهم و تأثیرگذار بر قدرت خرید خانوار هستند

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در کشور مشکلات بیکاری و اقتصاد خانوار وجود دارد، اشتغال و اقتصاد دو عامل مهم و تأثیرگذار بر قدرت خرید خانوار هستند، اما با تمام این شرایط مردم بازهم مدافع انقلاب و نظام و مطیع ولایت فقیه هستند و تن به خواسته شوم دشمنان نمی‌دهند.

جمالی با بیان اینکه باید همواره دولت، نظام و قوای سه گانه توجه بیشتری به اقتصاد و معیشت خانوار داشته باشند، خاطرنشان کرد: آنچه بیش از همه ضرورت دارد این است که همه مسئولین باهم همراه و همدل باشند، اگر انتقاد و ضعفی هم وجود دارد در کنار نکات قوت و مثبت بیان شود، برای رفع اشکالات و موانع از یکدیگر کمک گیریم زیرا اکنون تخریب یکدیگر خطرناک‌ترین سم برای کشور است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران همواره پایبند به رهبری و وحدت کلمه هستند، تصریح کرد: آنچه که دشمن برای آن برنامه ریزی کرده ایجاد اختلاف بین مسئولین است با توجه به اینکه اختلافات داخلی آسیب رسان هستند لذا باید بیش از پیش اتحاد و همدلی با یکدیگر داشته باشیم.

برخورد جدی با فساد اقتصادی باعث دلگرمی مردم می‌شود

وی افزود: نکته مهم دیگر برخورد جدی با فساد اداری و مالی است، برخورد با فساد اقتصادی، جلوگیری از تبعیض و بی عدالتی و همچنین توزیع عادلانه اعتبارات و منابع در کشور باعث دلگرمی مردم می‌شود.

جمالی در خصوص پروژه‌های عمرانی در شهرستان رودبار گفت: طی چند سال اخیر بیشترین اعتبارات و پروژه‌های ملی و استانی را در شهرستان رودبار داشتیم.

شهرستان رودبار در ریل توسعه قرار دارد

وی با اشاره به اینکه شهرستان رودبار در ریل توسعه قرار دارد، اضافه کرد: حریم پروژه‌هایی مثل راه‌آهن، آزادراه، گاز، لوله نفت، فشار قوی شهرها و برخی از روستاهای شهرستان را تحت تأثیر قرار داده که نمی‌توان در محدوده حریم کاری انجام داد، اما مردم شهرستان رودبار با وجود آسیب‌هایی که می‌بینند همچنان برای توسعه پذیرای مشکلات و سختی‌های مذکور هستند.

نماینده شهرستان رودبار گفت: طی چند سال گذشته ضریب برخورداری گاز روستایی ما ۲۲ درصد بوده که اکنون به بیش از ۸۰ درصد رسیده و در نیمه اول ۹۸ به بیش از ۹۴ درصد هم می‌رسد. پروژه راه روستای ما ۲۶ درصد بود از سال ۹۶ به بعد به ۵۲ درصد افزایش یافته، همچنین ضریب برخورداری آب روستایی که ۵۱ درصد بود که الان به ۷۲ درصد رسیده است. آغاز ساخت سد دیورش برای تأمین آب شرب شهرهای شهرستان و زمین‌های پایین دست از دیگر دستاوردهاست که از سال ۹۶ آغاز شده و الان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد امیدواریم با کمک دولت و سازمان برنامه بودجه این پروژه زودتر به بهره برداری برسد.

جمالی افزود: پیشرفت در توسعه فضاهای ورزشی از دیگر افتخاراتی است که طی چند سال اخیر محقق شده و یک ورزشگاه ۵ هزار نفری را در شهر رستم‌آباد افتتاح کردیم که فاز نهایی احداث را طی می‌کند، انتقال عوارضی از دیگر مطالبات مردم است که موافقت آن دریافت شده که در حال حاضر انتقال ایست بازرسی آغاز شده و پس از آن انتقال عوارضی انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد :۱۰ درصد منطقه حفاظت شده محیط زیست در شهرستان رودبار که شامل بیش از ۶۰ روستا و یک شهر می‌شد، برای مردم مشکلاتی را در انجام امورات عمرانی، معدنی و صنعتی ایجاد کرده بود، از محدوده حفاظتی خارج شد.

نماینده مردم شهرستان رودبار بیان کرد: توسعه امور برق رسانی در شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده است، همچنین طی دو سال گذشته ۲۶ پروژه ایستگاه تلویزیونی را در سطح مناطق صعب العبور شهرستان احداث کردیم. در بخش‌های مختلف دیگر نظیر کشاورزی، باغداری، تبدیل دو شهر لوشان و رستم‌آباد به بخش، رونق اشتغالزایی با واگذاری برخی از صنایع به بخش خصوصی، زیرساخت‌های آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و … اقدامات قابل توجهی انجام گرفته که باعث امیدواری و خوشحالی مردم شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.