صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت کشورمان در بلغارستان
گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت کشورمان در بلغارستان

گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت کشورمان در بلغارستان

مراسم چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در محل سفارت کشورمان در بلغارستان برگزار شد.

ایران و بلغارستان

به گزارش کسب و کار نیوز، در این مراسم، که با نواختن سرود ملی آغاز شد، سید محمد جواد رسولی سفیر جمهوری اسلامی ایران در صوفیا ضمن خوشامد گویی به میهمانان طی سخنانی بیان کرد: «چهل سال پیش، در چنین روزهایی، اراده مردم ایران بر این قرار گرفت که بر اساس آموزه‌ها و باورهای فرهنگی خود، نظام سیاسی مبتنی بر ظلم و وابسته به قدرتهای بزرگ به ویژه آمریکا را با نظام سیاسی جدیدی جایگزین کنند که مستقل از نفوذ و دخالت دیگران و بر اساس عدالت استوار باشد».
وی در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی، آموزشی، کشاورزی، صنعتی و فناوری‌های جدید اشاره کرد و افزود: همه این دستاوردها علیرغم وجود بسیاری از مشکلات و موانع خارجی، با تکیه بر استعداد و تلاش مردم حاصل آمده اند.

سفیر کشورمان در صوفیا در ادامه با اشاره به رویکرد سیاست خارجی نظام در طول ۴ دهه گذشته عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران، از ابتدای تأسیس، در عرصه سیاست خارجی، رویکردی مستقل و بر اساس احترام متقابل و توسعه روابط با دیگر کشورها از جمله جمهوری بلغارستان را دنبال کرده است.

وی همچنین ضمن اشاره به عمق ارتباطات تاریخی و فرهنگی دو ملت و اشتراک در رویکرد دولتمردان دو کشور، روابط کشورمان با بلغارستان را رو به گسترش دانست.

رسولی محلاتی در این رابطه افزود: «در سال ۲۰۱۸ شاهد تبادل هیأت‌های زیادی در روابط دو کشور بودیم و سفر اخیر معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به صوفیا و مذاکرات سودمند و مفید با مقامات بلغاری، افق خوبی را برای ادامه همکاریها در سال ۲۰۱۹ گشوده است.»

در ادامه این مراسم، وزیر ورزش و جوانان و وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات بلغارستان به عنوان میهمانان ویژه مراسم، هر یک ضمن تبریک روز ملی و چهلمین سالروز انقلاب اسلامی ایران به ایراد سخنانی پرداختند.

آقای روسن ژلیازکوف، وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات بلغارستان، با اشاره به ۱۲۲ سال سابقه روابط رسمی میان دو کشور، حضور خود در مراسم را نشانه‌ای از نزدیکی و روابط روبه رشد دو کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که در قالب کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، که در چند ماه آتی در صوفیا برگزار خواهد شد، شاهد گسترش چشمگیر مناسبات اقتصادی دوجانبه باشیم.

همچنین آقای کراسن کرالف، وزیر ورزش و جوانان بلغارستان، ضمن اشاره به نقش ورزش به عنوان یک ابزار دیپلماسی جهت نزدیکی دو ملت، از اقدامات و پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران و به ویژه شخص سفیر در شکل دهی به همکاری‌های جدید ورزشی میان دو کشور قدردانی کرد.

مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور جمعی از مقامات عالیرتبه بلغار، وزیر ورزش و جوانان، وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۸ تن از نمایندگان مجلس، معاون وزیر گردشگری، رؤسای نمایندگی‌های سیاسی مقیم، نمایندگانی از وزارت امور خارجه، وزارت اقتصاد، وزارت کشور، مفتی گری، رئیس زندان صوفیا، اساتید دانشگاه، تجار و بازرگانان، سردبیران روزنامه‌ها و رسانه‌های گروهی، اعضای رایزنی فرهنگی، جمعی از ایرانیان مقیم و خانواده‌های اعضای سفارت در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در صوفیا -بلغارستان برگزار شد.

در پایان مراسم، میهمانان در ضیافت شامی که به همین مناسبت تدارک و با غذاهای متنوع ایرانی زینت داده شده بود شرکت کردند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.