صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / انقلاب اسلامی در حمایت از مظلومان کارنامه درخشانی دارد
انقلاب اسلامی در حمایت از مظلومان کارنامه درخشانی دارد

سفیر کشورمان در بوسنی؛

انقلاب اسلامی در حمایت از مظلومان کارنامه درخشانی دارد

همزمان با ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جمعی از علاقمندان به انقلاب اسلامی ایران از شهر زنتیسا با حضور در سفارت کشورمان در سارایوو، با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین دیدار و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفتند.

سفیر ایران در بوسنی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو در این دیدار با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی در ابعاد داخلی و جهانی گفت: مردم ایران از همان ابتدای انقلاب، برابر فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) مبنای مبارزات خود را در درجه اول برچیدن استبداد داخلی و رژیم دیکتاتوری سلطنتی و در مرتبه بعد مبارزه با استعمار خارجی و حمایت از مظلومان در برابر اسکتبار جهانی قرار داده بودند.

حیدری اضافه کرد: انقلاب اسلامی در حمایت از مظلومان کارنامه درخشانی دارد و برای مردم مسلمان ایران تفاوتی میان حمایت از مردم مظلوم فلسطین، مردم افغانستان، مردم بوسنی و هرزگوین، مردم عراق و سوریه وجود نداشته است و در هر زمانی که ضرورتی به وجود آمده، ملت ایران درکنار مظلومان قرار گرفتند و مردم بوسنی و هرزگوین، خود این واقعیت را از نزدیک مشاهده کرده اند.

حیدری با اشاره به نقش بزرگ ایران در سقوط گروه تروریستی داعش گفت: ما به درخواست دولت‌های عراق و سوریه به آنها کمک کردیم تا با تروریست‌ها مقابله کنند و امروزه عموم کشورهای جهان اذعان دارند که تلاش‌های ایران و مقاومت ملت‌های منطقه در برخورد با پدیده افراط گرایی نقش اصلی را در شکست گروه تروریستی داعش داشته است.

علی البداوی نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در منطقه بالکان در این دیدار ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مجلس اعلای اسلامی در زمان رژیم بعثی صدام در ایران تشکیل شد و به کمک مردم عراق شتافت و همه می‌دانیم که در سال‌های اخیر نیز، اگر کمک‌های ایران نبود، داعش امروز همچنان مخل امنیت و آسایش مردم عراق و منطقه بود.

شیخ حاجی میلیچ، معاون تکیه و مسجد مسعودیه در این دیدار با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: کمک‌های ایران به مردم بوسنی و هرزگوین در دوران سخت و شرایط دشوار جنگ از جمله اقدامات مؤثر و برجسته در تاریخ معاصر بوسنی است که منجر به حفظ استقلال و تمامیت ارضی بوسنی گردیده و ما هرگز کمک‌های ایران را فراموش نخواهیم کرد.

در ابتدای این دیدار که نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در منطقه بالکان، فرمانده اسبق تیپ هفتم زنیتسا، معاون تکیه مسعودیه از طریقت نقشبندیه و تعدادی از علاقمندان انقلاب اسلامی از شهر زنیتسای بوسنی حضور داشتند، حاضرین با اهدای گل به یادبود شهدای ایرانی در بوسنی و هرزگوین ادای احترام کردند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.