صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / انتقاد از اظهارات وزیر زن کانادایی که حجاب را “نماد ظلم” توصیف کرده بود
انتقاد از اظهارات وزیر زن کانادایی که حجاب را “نماد ظلم” توصیف کرده بود

انتقاد از اظهارات وزیر زن کانادایی که حجاب را “نماد ظلم” توصیف کرده بود

اظهارت اخیر وزیر زنان کانادا که حجاب را "نماد ظلم و ستم" دانست، او را با واکنش‌های انتقادآمیز روبه‌رو کرده است.

ایزابل چرست، وزیر زنان کانادا

به گزارش کسب و کار نیوز، ایزابل چرست، وزیر زنان کانادا چند روز پیش به خبرنگاران گفت: روسری چیزی نیست که زنان مجبور باشند آن را بپوشند.

او اظهار کرد به زنانی که تصمیم می‌گیرند حجاب اسلامی داشته باشند احترام می‌گذارد اما افزود: وقتی دین به آنان دستور بدهد که باید چه بپوشند، از نظر من عدم آزادی محسوب می‌شود و با ارزش‌های من سازگار نیست.

راضیه حمیدی، نماینده شورای ملی مسلمانان کانادایی در واکنش به اظهارات این وزیر اظهار کرد، وزیری که وظیفه‌اش حل مشکلات زنان است باید رفتاری مسؤولانه‌تر داشته باشد.

حمیدی تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی در کبک، اظهارات او بسیار مشکل‌ساز و خطرناک هستند. وقتی زنان خود را در قالبی نشان می‌دهند که می‌خواهند، از آزادی برخوردارند اما وقتی به خاطر انتخابشان قضاوت می‌شوند، آزرده می‌شوند.

به گزارش روزنامه دیلی صباح، امیره القوابی، فعال حقوق بشر ساکن کانادا نیز اظهارات این وزیر کانادایی را ناامیدکننده دانست و گفت این اظهارات به زنان مسلمان آسیب می‌رسانند.

القوابی که یک زن محجبه است، در واکنش به بیانات چرست گفت: این بسیار خطرناک است که مقامات سیاسی با گفته‌های خود به ایده برخورد با زنان مسلمان به عنوان شهروندان درجه دو اعتبار بدهند و نشان دهند که ما ظرفیت فکر کردن برای خود را نداریم، نمی‌توانیم برای خود تصمیم‌گیری کنیم و نیازمند آن هستیم که دولت به ما بگوید لباس مناسب چیست.

وی افزود: این اظهارات به دیگران این حس را می‌دهد که ما شایسته احترام و آزادی‌هایی که همه افراد از آن برخوردارند، نیستیم.

وزیر توسعه بین‌المللی کانادا نیز از اظهارات چرست انتقاد کرده و به او یادآور شده است که زنان حق دارند انتخاب کنند “چگونه لباس بپوشند و با بدنشان چه کنند”.

سیاستمداران اپوزیسیون کانادا نیز بیانات این وزیر را “تفرقه‌انگیز” توصیف کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.