صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / آسمان ایران برفی و بارانی می‌شود
آسمان ایران برفی و بارانی می‌شود

آسمان ایران برفی و بارانی می‌شود

سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه جدید بارشی که امروز از مرزهای غربی کشور وارد شده، تا سه روز آینده با بارش برف و باران در آسمان ایران فعال خواهد بود.

به گزارش کسب و کار نیوز، بر اساس آخرین تحلیل نقشه‌های هواشناسی، با ورود سامانه بارشی از اواسط امروز (جمعه) بارندگی ها در نوار غربی کشور آغاز می‌شود و تا آخر روز، علاوه بر مناطق غربی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و به شکل پراکنده دامنه‌های البرز غربی و غرب سواحل دریای خزر را نیز در بر خواهد گرفت.
فردا (شنبه) نیز با تقویت این سامانه، بارش به کل نیمه غربی، مرکز، جنوب کشور و دامنه‌های البرز مرکزی می‌رسد و دریای خزر نیز در این روز مواج خواهد بود.
در روز یکشنبه از شدت فعالیت این سامانه در آسمان ایران کاسته شده و به تدریج از شرق کشور خارج می‌شود.
پیش از این «احد وظیفه»، مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور در روز جمعه و آغاز بارش باران و برف و در بعضی ساعت ها وزش باد شدید در استان‌های واقع در نوار غربی کشور گفته بود: در این روز بارش برف و باران گاهی وزش باد در استان‌های ایلام، لرستان، غرب چهار محال و بختیاری، شمال خوزستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و جنوب آذربایجان شرقی رخ می‌دهد.
وی افزود: روز شنبه با تشدید سامانه، گستره بارش‌ها دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس را نیز فرا خواهد گرفت و در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی واقع در زاگرس و البرز به ویژه استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، لرستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان و مرکزی لغزندگی جاده های کوهستانی، مه آلودگی و کاهش دید رخ خواهد داد.
وظیفه با بیان اینکه روز یکشنبه فعالیت این سامانه محدود به سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور خواهد بود، افزود: قسمت جنوبی این سامانه تا روز سه‌شنبه در جنوب و جنوب شرق کشور فعال خواهد بود.
وظیفه با بیان اینکه به سبب بارش برف و کولاک در نقاط کوهستانی و سردسیر، لغزندگی جاده های کوهستانی، مه آلودگی و کاهش دید رخ خواهد داد، توصیه کرد: هنگام تردد در این مناطق، نکات لازم جهت حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی بکار گرفته شود.
بر این اساس مسافرانی که قصد بازگشت در روز یکشنبه به شهرهای خود را دارند باید برای تردد در جاده‌های کوهستانی، تجهیزات لازم را به همراه داشته و با دقت بیشتری برانند.
همچنین هموطنان می‌توانند برای آگاهی از آخرین وضعیت آب و هوا با تلفن گویای ۱۳۴ تماس بگیرند.
اقتصام**۴۰۱۸**۲۰۲۲

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.