صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / ۱۷۵ هزار مترمکعب تصفیه خانه در شهرکهای صنعتی ظرفیت سازی شد
۱۷۵ هزار مترمکعب تصفیه خانه در شهرکهای صنعتی ظرفیت سازی شد

معاون سازمان صنایع کوچک:

۱۷۵ هزار مترمکعب تصفیه خانه در شهرکهای صنعتی ظرفیت سازی شد

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: در حال حاضر 175 هزار متر مکعب در روز تصفیه خانه فاضلاب در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور ظرفیت سازی شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز فتحعلی محمدزاده روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی سهند ملایر افزود: حدود ۷۷ درصد از واحدهایی که در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر شده اند، زیر پوشش سیستم تصفیه خانه فاضلاب هستند.
وی بیان کرد: در ۲۰۲ شهرک و نواحی صنعتی کشور در قالب ۲۲۹ مُدول تصفیه خانه فاضلاب فعال است و احداث تصفیه خانه های فاضلاب مرکزی یکی از خدماتی است که به صورت متمرکز در شهرک های صنعتی ارایه می شود.
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران هدف از احداث تصفیه خانه های فاضلاب در شهرک های صنعتی را کنترل آلایندگی، کمک به مسایل زیست محیطی، کمک به توسعه پایدار و کاهش بار آلایندگی واحدهای صنعتی عنوان کرد.
محمدزاده بازگرداندن پساب خروجی تصفیه خانه ها به داخل شهرک برای آبیاری فضای سبز را هدف مهم دیگر احداث تصفیه خانه فاضلاب برشمرد و گفت: این اقدام کمکی برای تامین منابع آبی شهرک صنعتی است تا بتوانیم از آبی که در اختیار داریم، حداکثر استفاده را داشته باشیم.
وی افزود: در مجموع در استان همدان ۱۰ شهرک و نواحی صنعتی دارای تصفیه خانه فاضلاب هستند که حدود ۷۶ درصد واحدهای مستقر در این شهرک ها زیر پوشش سیستم تصفیه خانه فاصلاب قرار دارند.
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار داشت: در شهرک صنعتی سهند ملایر نیز واحدهای فعال صنعتی زیادی مستقر است که در حوزه مواد غذایی و کشمش فعالیت می کنند و بیشتر آنها در امر صادرات فعال اند.
محمدزاده با بیان اینکه اکثر این واحدها به کشورهای اروپایی صادرات دارند که در شرایط فعلی کشور کمک خوبی برای ارز آوری است گفت: این افتخاری برای این منطقه است که بتوانیم علاوه بر توسعه صادرات، واحدهای تولیدی و صنعتی را نیز فعال کنیم.
وی یادآور شد: یکی از کارهایی که نتیجه این اقدام ارزنده است کمک به کشاروزی و توسعه اراضی کشاروزی برای کشت انگور و تولید کشمش است که مهمترین محصول این شهرستان به شمار می رود.
محمدزاده بیان کرد: به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۲۹۴ طرح در حوزه زیرساخت های صنعتی با اعتبار ۲ هزارو ۷۲۰ میلیارد ریال بهره برداری می شود.
به مناسبت هفتمین روز از ایام دهه فجر تصفیه خانه شهرک صنعتی سهند ملایر با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال با میزان اشتغالزایی پنج تن روز پنجشنبه با حضور نمایندگان مجلس، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار همدان، فرماندار ویژه ملایر، مدیرعامل شرکت شهرک های همدان و جمعی از مدیران به بهره برداری رسید.
ملایر دارای هفت شهرک و نواحی صنعتی است.
۷۵۲۸**۲۰۹۰

همچنین مطالعه کنید:

فاصله ۲۲ درصد تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید

به گزارش کسب و کار نیوز، سال گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.