صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / ظرفیت تعاونی های مرزنشینی در واردات کالا مورد استفاده قرار می گیرد
ظرفیت تعاونی های مرزنشینی در واردات کالا مورد استفاده قرار می گیرد

وزیر تعاون:

ظرفیت تعاونی های مرزنشینی در واردات کالا مورد استفاده قرار می گیرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ظرفیت تعاونی های مرزنشینی در واردات کالا به کشور مورد استفاده قرار می گیرد که برای تسهیل این روند، تصمیم های خوبی در دولت اخذ شده است.

محمد شریعتمداری روز پنجشنبه در بدو ورود به ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این راستا میزان معافیت های واردات کالا از طریق مرزنشینان و تعاونی های مرزنشینی افزایش یافت.
وی اضافه کرد: در صدد هستیم با توجه به شرایط اقتصادی موجود، از ظرفیت این تعاونی ها بیش از پیش در راستای بهبود وضع اقتصادی کشور استفاده کنیم.
وی با اشاره به رشد قابل توجه سهم تعاونی ها در اقتصاد امروز کشور بیان کرد: در ابتدای انقلاب تنها یکهزار و ۱۰۰ تعاونی داشتیم که این رقم در حال حاضر به ۹۳ هزار مورد رسیده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از تلاش برای بهبود وضعیت کارگران در کشور خبر داد و گفت: کمیته دستمزد شورای عالی کار در این خصوص جلسات فشرده ای را با حضور نمایندگان کارفرمایان، کارگران و دولت برگزاری می کند که امیدواریم نتایج قابل توجهی در بهبود معیشت کارگران داشته باشد.
شریعتمداری ادامه داد: شرایط امروز کارگران مطلوب نیست و همه توان خود را برای بهبود این وضعیت به کار می گیریم.
وی با ابراز خرسندی از حضور در ارومیه افزود: در این سفر ضمن بررسی وضع اشتغال استان، طرح های تامین اجتماعی را نیز افتتاح می کنیم که امیدواریم منشا اثر باشد.
به گزارش کسب و کار نیوز برنامه ریزی کلان در سیاست های کشوری لازمه رونق تعاونی های مرزنشینان است؛ تعاونی های مرزنشینان آذربایجان غربی ۲۶ شرکت تعاونی فعال با ۹۳ هزار نفر عضو و ۲۳۴ هزار نفر جمعیت را تحت سرپرستی دارد.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران  گفت: مذاکراتی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.