صفحه اصلی / استان ها / همدان / واگذاری ۳۸ هزار هکتار زمین صنعتی در کشور
واگذاری ۳۸ هزار هکتار زمین صنعتی در کشور

معاون ‌سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد:

واگذاری ۳۸ هزار هکتار زمین صنعتی در کشور

‌معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه ۲۳۰ مدول تصفیه خانه در ۲۰۲ شهرک صنعتی کشور احداث شده است، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی امروز در جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه‌های صنعتی حرف برای گفتن دارد.

زمین صنعتی

‌به گزارش کسب و کار نیوز، فتح الله محمدزاده در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فرآیندهای به روزی در تصفیه خانه‌های صنعتی به کار گرفته شده و این فرآیند ارتقا یافته است، به طوری‌که مهندسین مشاور و شرکت‌های مهندسی کشور آمادگی ارائه خدمات در کشورهای دیگر را دارند.

وی با تأکید بر اینکه آب مقوله بسیار حیاتی در کشور است، افزود: روزانه ۷۷۵ هزار فاضلاب صنعتی در تصفیه خانه‌های کشور تصفیه می‌شود.

محمدزاده تصریح کرد: باید کاری کنیم که از منابع آبی حداکثر استفاده بهینه را داشته باشیم که یکی از دستاوردهای احداث تصفیه خانه‌ها بازچرخانی آب است.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه در کشور ۸ پروژه سیستم استحصال آب در حال بهره‌برداری است، گفت: همچنین ۴ پروژه تحت عنوان سیستم استحصال آب در کشور در حال ساخت است.

واگذاری ۳۸ هزار هکتار زمین صنعتی در کشور

وی با تأکیدبراینکه ۹۸۲ شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه در کشور وجود دارد، بیان کرد: در کشور ۱۴۳ هزار هکتار اراضی شهرک‌های صنعتی وجود دارد که ۸۵ هزار هکتار وارد فاز عملیاتی شده و ۳۸ هزار هکتار زمین صنعتی واگذار شده است.

محمدزاده با اشاره به نصب پنل‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی کشور، افزود: ۴۵۰ مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی توسط نیروگاه‌های CHP تأمین می‌شود و اگر کسانی مایل به سرمایه گذاری در زمینه پنل‌های خورشیدی و نیروگاه‌های CHP باید زمین در اختیار سرمایه‌گذار خواهیم کرد.

واگذاری ۲۶۶ شهرک به شرکت‌های خدماتی

وی با تأکید بر اینکه در زمینه خصوصی سازی کارهای بزرگی در شرکت شهرک‌های صنعتی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ۲۶۶ شهرک را به شرکت‌های خدماتی واگذار شده است که از این تعداد ۸ شهرک در همدان بوده است.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با دعوت از تمام کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برای ایجاد شهرک صنعتی خصوصی در استان‌ها، اظهارکرد: تا آذر امسال ۹۹ جواز تأسیس شهرک و ناحیه صنعتی خصوصی در کشور صادر شده است که ۵۷ مورد به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۱۸ هزار و ۹۷۹ فقره جواز تأسیس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۶ هزار و ۱۲۱ فقره بوده رشد ۱۷ درصدی دارد.

محمدزاده بیان کرد: همچنین در سال‌جاری ۴۸۴۴ پروانه بهره‌برداری صادر شده درحالیکه در مدت مشابه سال گذشته ۴۶۲۶ پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

راه‌اندازی مجدد ۶۶۶۰ واحد صنعتی در کشور

وی تأکید کرد: در شهرک‌های صنعتی ۴۲ هزار و ۷۸۰ واحد صنعتی با اشتغال ۸۶۰ هزار نفر در کشور وجود دارد.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی یادآور شد: در کل سال‌های گذشته کمک به راه‌اندازی مجدد ۶۶۶۰ واحد با اشتغال ۱۱۲ هزار نفر شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲۹۰ واحد صنعتی با ۲۱ هزار و ۱۵۵ نفر به راه‌اندازی مجدد شده است، اظهارکرد: در سال‌جاری ۱۵۳۹ واحد صنعتی با ۲۵ هزار و ۲۷۳ نفر در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

سرمایه‌گذاری ۴۷۵ میلیون یورو در کشور

محمدزاده با اشاره به اینکه ۱۶ سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی به مبلغ ۴۷۵ میلیون یورو صورت گرفته است، گفت: ۵ سرمایه‌گذاری در استان همدان بوده است.

وی با بیان اینکه ۷ خوشه صنعتی کسب و کار در کشور شناسایی شده است، یادآور شد: ۴۳۳ خوشه صنعتی را شناسایی کرده‌ایم که ۹۴ خوشه صنعتی به اتمام رسیده و ۳۱ خوشه در دست اجراست.

 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.