صفحه اصلی / سرخط خبرها / تکثر و تعهد دو ویژگی رسانه های اوایل انقلاب
تکثر و تعهد دو ویژگی رسانه های اوایل انقلاب

محسنیان راد درهمایش رسانه و انقلاب اسلامی عنوان کرد :

تکثر و تعهد دو ویژگی رسانه های اوایل انقلاب

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به تکثر رسانه ها در اوایل انقلاب گفت: در آن سال ها تعهد انقلابی جای تخصص را در رسانه ها گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی محسنیان راد عصر سه شنبه در همایش رسانه ها و انقلاب اسلامی؛ تجربه ها و روندها گفت: مطبوعات در چهل سال گذشته جایگاه ثابتی نداشته است.
وی افزود: هیچ کس در روزهای پیش از انقلاب نمی توانست پیش بینی کند که چه اتفاقی رخ می دهد چرا که در آن زمان برنامه از پیش تعیین شده ای وجود نداشت و هدف اصلی ایجاد حکومت ولایت فقیه بود.
به گفته محسنیان راد، در اوایل انقلاب افراد تحصیلکرده در خارج از کشور غربگرا معرفی می شدند و به همین دلیل در بدنه نهادها بویژه رسانه از افراد متعهد استفاده می شد.
وی با اشاره به ریاست صادق قطب زاده بر سازمان صدا و سیما یادآورشد: قطب زاده یک خائن بود که قصد کودتا داشت و اثرات بدی را رسانه صدا و سیما گذاشت.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به غیر متخصص بودن خبرنگاران در اوایل انقلاب، اظهار کرد: آموزش خبرنگاران در آن دوره کاری سخت بود، اما پس از آن کلاس های مختلف روزنامه نگاری دایر شد.
محسنیان راد گفت: یک روایت در رسانه های مختلف با تصویرهای گوناگون منتشر می شود، حکومت و دولت ها در طول زمان تغییر می کند، اما آثار منفی این تعدد روایات بر مردم و ملت باقی می ماند.
وی افزود: رسانه ها در حال حاضر با عنوان استقلال از سازمان های مختلف تأمین بودجه می کنند و محتوای آنها را انتشار می دهند.
به اعتقاد وی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به اتهام سیاسی بودن استادان ارتباطات آموزش را از دانشکده ها گرفتند و به این ترتیب در آن زمان رسانه ها از کارکرد اصلی خود جدا شد.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه رسانه های جمعی با دموکراسی آمیخته شده است، ادامه داد: در کشور ما تکثر و دیده بانی که کارکردهای اصلی رسانه است، از بین رفته و قوه قضاییه مدام دست به توقیف رسانه ها می زند. خود سانسوری در رسانه های ایران بیداد می کند، چرا که اعتبار منابع از بین رفته است.
وی افزود: برخی مسئولان از رسانه ها به عنوان تریبونی برای بیان نظرات خود استفاده می کنند که این کار از نظر قانونی و شرعی درست نیست.
**۹۴۹۱** ۱۶۰۱**

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.