صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آمریکا: قصد ترامپ مداخله در انتخابات اسرائیل نبوده است
آمریکا: قصد ترامپ مداخله در انتخابات اسرائیل نبوده است

آمریکا: قصد ترامپ مداخله در انتخابات اسرائیل نبوده است

سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد، اقدام دونالد ترامپ در باز انتشار پست اینستاگرامی بنیامین نتانیاهو بازتاب "روابط قدرتمند" میان آنهاست، نه مداخله در انتخابات اسرائیل.

ترامپ و نتانیاهو

به گزارش کسب و کار نیوز، تایمز اسرائیل گزارش داد، با وجود اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اقدام به باز نشر تصویری کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در رسانه اجتماعی خودش استفاده کرده بود و مربوط به کمپین انتخاباتی در اسرائیل می‌شود، دولت ترامپ در انتخابات آتی کنست از هیچ کسی طرفداری نمی‌کند.

اخیراً بیلبورد انتخاباتی بزرگی در ورودی تل‌آویو نصب شده است که نشان می‌دهد دونالد ترامپ خندان در حال دست دادن به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است و همین مساله موجب شد تا اظهاراتی درباره احتمال مداخله آمریکا در انتخابات اسرائیل مطرح شود. منتقدان روز سه‌شنبه پس از آنکه ترامپ این تصویر را از صفحه نتانیاهو بازنشر کرد، حملاتشان را آغاز کردند.

در این بیلبورد که برای انتخابات پارلمانی نهم آوریل است، به زبان عبری نوشته شده است: “نتانیاهو در لیگی متفاوت”. در پایین تصویر هم کلمات “حزب لیکود” به چشم می‌خورد. این شعار احتمالاً به روابط نزدیک نتانیاهو با ترامپ اشاره دارد که در سال ۲۰۱۸ وعده انتخاباتی جابجایی سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس را اجرایی کرد. این اقدام مورد ستایش احزاب صهیونیستی و محکومیت جهانی قرار گرفت.

در بیانیه سفارت آمریکا آمده است: باز انتشار این عکس نشان دهنده روابط نزدیک میان نتانیاهو و ترامپ است. کاملاً مشهود است که ترامپ و بنیامین نتانیاهو روابطی قوی بر پایه احترام متقابل دارند و اینکه آنها بازتاب ستایش و حس متقابل مردمان اسرائیل و آمریکا است. این دولت هیچ نامزدی را تأیید و حمایت نمی‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.