صفحه اصلی / استان ها / قم / رشد چشمگیر سرانه ورزشی در استان قم
رشد چشمگیر سرانه ورزشی در استان قم

رشد چشمگیر سرانه ورزشی در استان قم

مدیرکل اداره ورزش و جوانان تصریح کرد: باتوجه به افتتاح اماکن ورزشی، امیدواریم سرانه ورزشی استان به 60 سانت در متر مربع برسد که البته در مقایسه با سال 92 شاهد رشد 20 سانتی متری فضاهای ورزشی خواهیم بود.

سالن ورزشی

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، حسن عابدی دوشنبه شب(۱۵بهمن ماه) در نشست خبری در نمایشگاه شکوه چهل ساله انقلاب اسلامی در قم برگزار شد، عنوان کرد: پیش از انقلاب، در بازی های آسیایی تنها دو نماینده داشتیم ولی امروزه و پس از انقلاب تعداد ۱۸ ورزشکار و قهرمان در بازی های آسیایی حضور دارند.‌

وی افزود: تعداد مدال های کسب شده از رویدادها و مسابقات جهانی نیز در سال های قبل از انقلاب تنها یک مدال طلا بود و امروزه شاهد رشد ۱ هزار و ۱۰۰ در‌صدی هستیم و این تعداد به ۱۰۳ مدال طلای جهانی رسیده است.

‌مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه تعداد مدال های آسیایی قبل از انقلاب ۳ مدال بود، گفت: امروزه ۱۲۳ مدال آسیایی داریم و در این زمینه شاهد رشد ۳هزار ۵۰۰ درصدی هستیم؛ سرانه فضای ورزشی پیش از این تنها ۳ مکان بود که امروزه ۱۱۰ مکان ورزشی از سوی اداره کل ورزش و جوانان بنا شده است.‌

عابدی با تاکید براینکه رشد چشمگیر مدال های آسیایی نشان از تلاش مسئولان ورزشی کشور و استانی دارد، تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی تلاش های این مسئولین به ثمر رسید و هم اکنون این تلاش ها در عرصه‌های  مختلف زیر ساخت ها، قهرمان پروری و توسعه همگانی به نتایج مطلوبی رسیده است.

‌وی افزود: برنامه های اداره کل ورزش و جوانان در دهه فجر انقلاب اسلامی توسط هیئت ورزشی استان برگزار می شود که ‌بیش از ۱۶۰ برنامه ورزشی از جمله ۶۰ برنامه در بخش آقایان و ۶۴ برنامه در بخش بانوان ‌در این ایام برگزار خواهد شد.‌

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در خصوص افتتاح پروژه های مختلف ورزشی در استان قم ‌خاطر‌نشان کرد: افتتاح مجموعه ورزشی شهدای دروازه ری شامل استخر و سالن  1500 نفری چند منظوره است و با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رهبری به قم، بنا شده و تا اواخر بهمن افتتاح خواهد شد.

‌عابدی بیان کرد: زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد و هم چنین بازسازی استخر تختی با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال ‌توسط بخش خصوصی در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی افزود: بازسازی سالن سوله در مجموعه ورزشی شهدای ۷ تیر که توسط بخش خصوصی و با اعتبار بالغ بر ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال ‌بنا شد؛ در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

‌مدیر کل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: آماده سازی و احداث زمین مجموعه ورزشی شهدای ۱۵ خرداد نیز با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال به زودی به بهره برداری می رسد، راه اندازی ۳ باب نماز خانه در مکان ها و مجموعه های ورزشی نیز از دیگر پروژه های انجام شده توسط اداره ورزش و جوانان استان قم است.‌

وی در رابطه با پروژه های  در دست احداث نیز، گفت: احداث خانه جوان شهر کهک و خانه جوان دستجرد با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، از جمله این پروژه هاست.

‌عابدی تاکید کرد: احداث زمین چمن مصنوعی شهر کهک نیز با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال و احداث ساختمان اداری و رختکن مجموعه ورزشی شهدای مدافع حرم در منطقه پردیسان ‌نیز از پروژه های در حال بهره برداری است.

مدیر‌کل اداره ورزش و جوانان قم تصریح کرد: با توجه به افتتاح اماکن ورزشی، امیدواریم سرانه ورزشی استان به ۶۰ سانت در متر مربع برسد که البته در مقایسه با سال ۹۲ شاهد رشد ۲۰ سانتی متری فضاهای ورزشی خواهیم بود.

وی در خصوص  تیم های حاضر در لیگ نیز، گفت: در زمینه تعداد تیم ها در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی استان و مدال های رنگارنگ بین المللی و آسیایی نیز رشد چشمگیری داشته ایم.

‌عابدی گفت: در سال ۹۲ مدال های انفرادی از مسابقات کشوری تعداد ۲۴۶ مدال، در سال ۹۳، تعداد ۴۸۲ مدال، سال ۹۵ تعداد ۱۲۴  مدال بوده است که این تعداد درسال  96 به ۱۳۷۶ مدال رسید و در واقع رشد ۴۶۰ درصدی را در این زمینه شاهد هستیم.‌

وی یادآور شد: در کسب مدال های رنگارنگ در تورنومترهای بین المللی در سال ۹۳ تعداد ۷۵مدال، سال ۹۴ تعداد ۸۴ مدال و سال۹۵ تعداد ۲۹ مدال وسال ۹۶ تعداد ۱۷۹ مدال کسب کرده ایم که در این زمینه نیز بارشد ۱۳۹ درصدی مواجه بوده ایم.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.