پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / جزییات سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شد
جزییات سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شد

جزییات سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شد

دبیر سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جزییات برنامه های این دوره از رویدادسالانه هنرهای نمایشی را تشریح کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، نادر برهانی مرند در نشست خبری سی‌و‌هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه بعد از انتشار فراخوان، برگزاری جشنواره‌های استانی را آغاز کردیم اظهار داشت: از این جشنواره‌های ۱۵ اثر و از تئاتر استانی ۱۴ اثر در جدول جشنواره بدون اختیار و تدبیر دبیرخانه قرار می‌گیرد.
وی افزود: پیش‌بینی‌هایی انجام شده تا در دوره‌های بعدی، دبیر و دبیرخانه جشنواره نظارت و دخالت بیشتری در این زمینه داشته باشد زیرا عقلانی نیست سازوکار انتخاب آثار در اختیار استان‌ها باشد. با تدابیر و پیش‌بینی‌های صورت گرفته خروجی مطمئن‌تری در انتخاب آثار حاضر در جدول اجراها خواهیم داشت.
برهانی مرند با تاکید بر لزوم جدیت در برگزاری جشنواره‌های استانی، خاطرنشان کرد: روند فعلی در برخی استان‌ها ناخواسته به رواج نوعی آماتوریزم می‌انجامد در حالی که با مهم تلقی کردن جشنواره های استانی در دبیرخانه، می‌توان اتفاق دیگری را رقم زد.
وی افزود: البته تلاش هنرمندان فعلی را نباید نادیده گرفت زیرا این افراد چراغی را روشن نگه داشته اند تا سال‌های بعد نیروهای حرفه ای را به خانواده تئاتر اضافه کنند.
دبیر سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه همایش برگزیدگان استانی در آذرماه سال جاری در راستای همین مهم تلقی کردن جشنواره استانی برگزار شد، افزود: ۶۴ گروه برگزیده جشنواره استانی که راه سخت، هفت خوانِ برگزیده شدن و بازبینی را به جان خریدند به این آیین دعوت شدند و با این برنامه از آنان تقدیر کردیم. همچنین با حضور کارگردانان و نویسندگان کارگاه‌هایی با اساتید خارجی و ایرانی و برنامه‌های تفریحی دیگر برپا شد تا این راه برای جدی‌تر تلقی شدن جشنواره باشد.
دبیر سی‌وهفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با اشاره به بازبینی اجراهای زنده برای برگزیده‌های آثار استانی، اظهار داشت: تماشای فیلم اجراها به نادیده گرفته شدن ارزش‌های کار منجر می‌شد اما در این دوره اختیار با هنرمندان بود تا اثر خود را برای بازبینی به صورت زنده اجرا کنند یا فیلم آن را در اختیار هیات انتخاب قرار دهند.

وی تاکید کرد: اجرای ۱۳ گروه به دلیل سخت بودن شرایط اجرایی به صورت فیلم دیده شد و سه نفر برای انتخاب آثار استانی به نقاط مختلف کشور و شهرها سفر کردند و اینگونه رضایت بیشتری در بخش استانی اتفاق افتاد.
ادامه دارد
فراهنگ ** ۷۵۶۱ ** ۹۰۵۳

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.