چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / کرمان / بعد از انقلاب در احداث راه و بزرگراه توسعه چشمگیری داشته‌ایم

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان:

بعد از انقلاب در احداث راه و بزرگراه توسعه چشمگیری داشته‌ایم

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان گفت: بعد از انقلاب در احداث راه و بزرگراه توسعه قابل قبول و چشمگیری رخ داده است.

راهسازی

به گزارش کسب و کار نیوز، “محمدمهدی بلوری” امروز ۱۶ بهمن ماه در نشست خبری با گرامیداشت ایام دهه فجر چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: طول راه‌های آسفالته استان کرمان در سال ۵۶ یک هزار و ۴۸۱ کیلومتر بوده و اکنون ۹ هزار و ۳۴۲ کیلومتر راه آسفالته در شمال استان داریم.

وی با اشاره به اینکه در شمال استان یک هزار و ۶۵۷ کیلومتر بزرگراه داریم، افزود: قبل از انقلاب در استان بزرگراه نداشتیم و اکنون با احتساب جنوب استان، از نظر طول بزرگ راه‌ها رتبه اول کشور را داریم که حدود ۱۸۰۰ کیلومتر می‌شود.

بلوردی تصریح کرد: چهار هزار و ۵۶۱ کیلومتر راه روستایی در شمال استان داریم که قبل از انقلاب ۱۰۳ کیلومتر بوده و نشان می‌دهد سالانه حدود ۱۱۴ کیلومتر راه روستایی احداث شده است.

وی بیان کرد: بعد از انقلاب در احداث راه و بزرگراه توسعه قابل قبول و چشمگیری رخ داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به حوزه مسکن گفت: ۱۳۴ هزار و ۶۶۹ واحد مسکونی بعد از انقلاب به مردم استان کرمان واگذار شده که ۳۲ هزار و ۸۰۰ مورد از آن مسکن مهر است.

وی افزود: پنج هزار و ۸۳۳ قطعه غیرمسکونی نیز در حوزه بهداشت و درمان، گردشگری، فرهنگی و … نیز واگذار شده است.

بلوردی اظهار کرد: قبل از انقلاب هیچکدام از شهرهای ما طرح جامع و تفصیلی نداشته‌اند و از سال ۶۸ کار در این زمینه آغاز و مطالعه طرح جامع ۷۰ شهر انجام و طرح‌هایی تدوین شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره افزایش محدوده شهر کرمان تصریح کرد: باید مردم در این زمینه مطالبه گر باشند که چرا شهر اینقدر گسترش یافته؟ و باید از آن جلوگیری کرد زیرا موجب گسترش زمین خواری و حاشیه نشینی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نباید بدون دلیل خط محدوده شکسته شود، گفت: به دلیل مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برخی شهرها معقول یا نامعقول توسعه پیدا کرده و شاید یکی از دلایل گسترش محدوده شهر کرمان این باشد که بافت هسته میانی کرمان جمعیت پذیر نیست و این عیب است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: مسکن مهر طرح بسیار خوبی بود گرچه در اجرا مشکلاتی پیش آمد و شاید ظرفیت کشور ساخت این همه مسکن نبود وگرنه بخش قابل توجهی ار طبقه کم درآمد و متوسط شهرها در این طرح صاحب خانه شدند.

بلوردی بیان کرد: یک میلیون از دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت نهم و دهم تکمیل و تحویل داده شد و یک میلیون واحد نیز در دولت تدبیر و امید تکمیل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان درباره طرح مسکن اجتماعی در دولت کنونی گفت: آئین نامه مسکن اجتماعی از دولت بیرون نیامد اما وزیر به شدت اعتقاد دارند که کار انجام شود و ما در استان کرمان برنامه مسکن را برای همه شهرها تکمیل کرده‌ایم و پیش بینی می‌شود در طول برنامه ششم به تفکیک سال و شهر ۱۰۵ هزار واحد مسکونی نیاز داریم.

وی درباره تأمین زمین یا مسکن برای خبرنگاران افزود: در صورتی که تعاونی مسکن خبرنگاران شکل بگیرد در چارچوب مسکن اجتماعی یا اقدام ملی که توسط وزیر دنبال می‌شود، می‌توان در این زمینه کار انجام داد.

بلوردی درباره زمان بهره برداری از محور کرمان – زرند بیان کرد: در این محور مشکلاتی وجود داشت که مجبور به توقف کار شدیم اما با رفع مشکل، از سه شنبه هفته قبل کار دوباره آغاز شده و با اجرای لایه دوم آسفالت، به زودی تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی در توسعه محدوده شهر دخیل و مسئول است؟ گفت: مسئول مستقیم ما و شهرداری هستیم اما اینکه بعضاً رخ می‌دهد فشار اجتماعی و … است.

بلوردی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران دارد که با ظرفیت خوب بودجه امسال عمده بدهی‌های مالیاتی پیمانکاران تهاتر و تسویه شد و بخشی از آنها که بدهی به بانک داشتند و بدهی آنها تا پایان سال قبل تأیید شده بود، توانستند از این مزیت استفاده کنند.

وی درباره واگذاری زمین به جوانان برای جلوگیری از مهاجرت از روستاها به شهرها اظهار کرد: در خیلی از روستاها دولت زمین ندارد اما در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، با همکاری بنیاد مسکن زمین واگذار می‌کنیم.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.