صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / ۲۷۲ پروژه عشایری در دهه فجر افتتاح می شود
۲۷۲ پروژه عشایری در دهه فجر افتتاح می شود

رئیس سازمان امور عشایری کشور:

۲۷۲ پروژه عشایری در دهه فجر افتتاح می شود

رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: امسال 272 پروژه عشایری با اعتباری بالغ بر 63 میلیارد تومان به مناسبت دهه فجر در تمامی استان های کشور به بهره برداری می رسد.

به گزارش کسب و کار نیوز، «کرمعلی قندالی» روز دوشنبه در نشست خبری خود به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در محل این سازمان برگزار شد افزود: این طرح ها در زمینه های تامین آب، احداث راه ها، جهیز اطراقگاه های عشایر به پنل های خورشیدی و تشکل های تولیدی است.

** ۱۲۰۰ کسب و کار پایدار عشایری ایجاد شد
رئیس سازمان امور عشایری کشور درباره اجرای طرح توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، گفت: در قالب این طرح باید حدود چهار هزار کسب و کار پایدار ایجاد شود که تاکنون یک هزار و ۲۰۰ شغل که بخش عمده آن در حوزه دامپروری است، ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: از ۱٫۵ میلیارد دلاری از محل منابع صندوق توسعه ملی به اجرای این طرح اختصاص یافته، تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان سهم عشایر کشور بوده است.
قندالی با اعلام اینکه تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان طرح از سوی عشایر برای دریافت تسهیلات طرح توسعه اشتغال به بانک کشاورزی معرفی شده است، گفت: رقم مورد نیاز برای ایجاد شغل پایدار بابت هر نفر به طور میانگین ۱۰۰ میلیون تومان است.

** قیمت منطقی هر کیلوگرم لاشه ۶۵ هزار تومان است
رئیس سازمان امور عشایری کشور درباره گران شدن قیمت گوشت قرمز گفت: اکنون ۹۰ درصد گوشت مورد نیاز کشور در داخل تامین می شود که برای تامین ۱۰ درصد باقیمانده نیز از ابتدای امسال تاکنون نیز حدود ۱۲۰ هزار تن واردات انجام شده است.
قندالی افزود: جمعیت دام سبک عشایری کشور ۲۳ میلیون راس است که سالانه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار راس آن به بازار عرضه می شود.
وی بر این باور است که بخش عمده ای از افزایش قیمت گوشت قرمز ناشی از افزایش هزینه های تمام شده تولید است به طوری که در سال ۹۶ هر کیلوگرم نهاده دامی با ارز ۳۳۰۰ تومان تامین می شد در حالی که امسال با ارز ۴۲۰۰ تومان خریداری می شود.
وی به افزایش هزینه های تولید از جمله قیمت دارو و واکسن اشاره کرد و ادامه داد: این درحالیست که بخشی از نهاده مورد نیاز صنعت دام از محل یارانه دولت با ارز رسمی و بخشی دیگر از بازار آزاد تامین می شود.
قندالی تصریح کرد: اکنون قیمت هر کیلوگرم لاشه به طور میانگین در استان ها ۷۷ هزار تومان و برای تهران بیش از ۸۰ هزار تومان است در حالی که قیمت منطقی هر کیلوگرم لاشه گوسفندی برای مصرف کنندگان باید بین ۶۰ تا ۶۵ هزارتومان باشد.

همچنین مطالعه کنید:

۷۰ هزار تن از تولید گوشت مرغ مازاد بر نیاز کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، پرویز فروغی گفت: برآوردها حاکی از آن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.