صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / یلدا روایت قصه جابجایی افراد درجهان سختی ها
یلدا روایت قصه جابجایی افراد درجهان سختی ها

یلدا روایت قصه جابجایی افراد درجهان سختی ها

کارگردان فیلم سینمایی یلدا گفت: با این فیلم دنبال پیام دادن نبودم، فقط می خواستم یک قصه تعریف کنم که افراد بتوانند خود را جای کسانی قرار دهند که در این جهان سختی می کشند.

به گزارش کسب و کار نیوز مستقر در پردیس ملت سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ،مسعود بخشی در نشست خبری فیلم سینمایی یلدا ،افزود: تولید مشترک کاری طولانی، سخت و پیچیده است، هیچ سرمایه گذاری پیدا نکردم و در مسیر تولید مشترک افتادم که مزایا و معایبی دارد که قوانین پیچیده از جمله معایب آن است.
وی با اشاره به ۲۵ لوگو پایان فیلم به عنوان حامی اظهار داشت: لوگوهایی که هست لزوما پولی داخل سرمایه فیلم وارد نکرده اند.
بخشی اضافه کرد: ما در این شرایط تحریمی، ارز وارد کشور کردیم و فیلم ساختیم در حالی که بسیاری ارز از کشور خارج می کنند، افتخار می کنم این کار را انجام دادم و از شما می خواهم منصفانه برخورد کنید.
این کارگردان خطاب به خبرنگاران ادامه داد: من به دنبال پیام دادن نبودم، فقط می خواستم یک قصه تعریف کنم که افراد بتوانند خود را جای کسانی قرار دهند که در این جهان سختی می کشند. من فیلم را بسیار ساده تر از شما می بینم.
وی معتقد است که قصه دو زن در فیلم یلدا، مخاطب را درگیر می کند.
بخشی با بیان اینکه بخشش مساله ای ضروری در جامعه ما است و احساس کردم فیلم را از زاوایه ای بسازم که تازه باشد، گفت: در بخش از تدوین ناگزیر هستید. امیدوارم فیلم قابل قبول و در ایران هم مخاطب داشته باشد.
کارگردان فیلم سینمایی یلدا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا بخش فرهنگی سفارت فرانسه در تهران با این فیلم ارتباطی دارد یا خیر؟ گفت: ندارد اما می توانید این را از تهیه کننده فرانسوی سوال کنید.
او درباره شباهت فیلمش به برنامه ماه عسل گفت: چالش اصلی این بود که از ابتدا یک فیلم در مورد برنامه تلویزیونی بسازیم که البته برنامه تلویزیونی نباشد، حال اگر این طور نبوده حتما نقص فیلم است.
وی اضافه کرد که نمونه داستان این فیلم در صفحه های حوادث ما پر است. تصور نمی کنم فیلم راجع به قصاص باشد فقط سه بار کلمه قصاص در این فیلم ذکر شده اما تمام آموزه اخلاقی فیلم در مورد بخشش است و چیزی است که می تواند فیلم را انسانی و جهانی کند.
ژاک بی دو تهیه کننده مشترک فیلم نیز گفت: ما تماس هایی از سفارت فرانسه داشتیم اما هیچگونه حمایتی از آنها دریافت نکردیم.
تهیه کننده فرانسوی با بیان اینکه سینمای ایران دارای اهمیت بسیار است، افزود: جهان و اروپا نیازمند سینمای ایران است و باید از آن بیاموزد.
ژاک بی دو اظهار داشت: تصویر مدرنی که از ایران ارایه می شود ناشناخته است و سه دقیقه تصویر ابتدایی این فیلم برای اروپا عجیب است.
تهبه کننده مشترک فیلم ادامه داد: من و ماریان دومولن تهیه مشترک به استعداد مسعود بخشی کارگردان فیلم ایمان داریم و بخاطر همین پنج سال در کنار او کار کردیم.

**بنیاد سینمایی در تبلیغات ما را حمایت می کند
علی مصفا دیگر تهیه کننده این فیلم نیز توضیح داد: بنیاد فارابی اظهار علاقه کرده در مرحله اکران فیلم ما را حمایت کند و برای تبلیغات از فارابی کمک بگیریم .
وی افزود: من در شروع پروژه همراه بخشی (کارگردان) نبودم و فرانسوی ها تهیه کننده بخش اصلی هستند و من تهیه کننده بخش ایرانی فیلم هستم.
وی در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران درباره هزینه این فیلم گفت: دومیلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ایران برای فیلم یلدا هزینه شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز ، سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه‌شنبه ۹ بهمن در پردیس تئاتر تهران آغاز به کار کرد.
در این دوره از جشنواره به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده‌، ۲۲ فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، ۳ اثر در بخش پویانمایی، ۱۰ فیلم در بخش نگاه نو، ۷ فیلم کوتاه و ۵ مستند رقابت می‌کنند.
نمایش عمومی فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت تهران و ۵۶ سالن سینما در مراکز استان‌ها تا ۲۲بهمن ماه به استثنای روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن‌ماه وهم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه خواهد داشت.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، ۲۲ بهمن ماه در آیینی در برج میلاد تهران به کار خود پایان خواهد داد.
فراهنگ ** ۹۰۱۲ ** ۱۳۵۵ **

همچنین مطالعه کنید:

سیمرغ کارگردانی بر دوش بهروز افخمی/ «مجنون» بهترین فیلم جشنواره

به گزارش کسب و کار نیوز، روز یکشنبه ۲۲ بهمن چهل و دومین جشنواره بین‌المللی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.