صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / نگاه سیاسی در کانون پرورش فکری وجود ندارد
نگاه سیاسی در کانون پرورش فکری وجود ندارد

نگاه سیاسی در کانون پرورش فکری وجود ندارد

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با تبریک 40 سالگی انقلاب و ایام الله دهه فجر، تاکید کرد که هیچ گونه نگاه سیاسی در سیاست گذاری ، برنامه ریزی و یا انتصاب های این نهاد فرهنگی وجود ندارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا زمردیان روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: با هرگونه فعالیت ، گرایش و مباحث سیاسی در این نهاد فرهنگی برخورد جدی می شود.
وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محیط متفاوتی نسبت به دیگر دستگاه های اجرایی و یا نهادهای فرهنگی دارد و ساختار آن نیز ویژه است.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور بیان کرد: کارهای کارشناسی در این نهاد فرهنگی اهمیت خاصی دارد و باید نظرها، پیشنهادها و راهکارهای سازنده کارشناسان به طور مستمر در هدف گذاری های آن لحاظ شود.
زمردیان عنوان کرد: یکی از سیاست های مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور که باید در کانون استان ها نیز اجرا شود توجه به مباحث مهارت های زندگی و اجتماعی است.
وی ابراز داشت: با توجه به گسترش روزافزون انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی باید در زمینه آموزش مهارت های زندگی و اجتماعی به ۲ قشر کودک و نوجوان تلاش و اهتمام بیشتری کرد.
زمردیان گفت: مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ها از ظرفیت دانشگاه ها و نهادهای فرهنگی برای آموزش مهارت های زندگی و اجتماعی به ۲ قشر کودک و نوجوان بهره بگیرند.
وی اظهار داشت: توجه بیشتر به انجمن های تخصصی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ها در راستای فعالیت کودکان و نوجوانان مستعد ضروری است.
مدیرکل دفتر بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به جامعه هدف اهمیت چشمگیری دارد به طوری که جایگاه آن کمتر از دیگر نهادهای فرهنگی نیست.
محمود مؤمن نسب اظهار داشت: دلیل این امر تربیت و پرورش نیروهای انسانی کارآمد در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای اداره هر چه بهتر جامعه در آینده است.
وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک محیط فرهنگی محل تولید فکر و اندیشه است و باید دور از سیاست و هرگونه مسائل سیاسی باشد.
مؤمن نسب بیان کرد: مسئولان اجرایی و متولیان امور فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد حمایت همه جانبه و نهایت همفکری، همدلی و همراهی را با مدیرکل جدبد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در راستای پیشبرد بهتر امور این نهاد فرهنگی داشته باشند.
مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اثرگذاری حوزه فرهنگ در دیگر عرصه ها از جمله اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مشهود بوده و بر هیچ فردی پوشیده نیست.
کبری اخلاقی نیا اظهار داشت: این موضوع بیانگر ارزش، اهمیت و جایگاه والای حوزه فرهنگ است.
وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک مجموعه فرهنگی و زیربنایی محسوب می شود و لازمه فعالیت در آن نیز اخلاق مداری و اخلاق باوری است.
مدیرکل جدبد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید آموزش های ارائه شده به ۲ قشر کودک و نوجوان در این نهاد فرهنگی برای مقابله با آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی مناسب و به روز باشد.
اخلاقی نیا عنوان کرد: در این صورت بستر، زمینه و شرایط لازم برای تربیت هر چه بهتر نسل اثربخش و کارآمد در جامعه فراهم خواهد شد.
وی ابراز داشت: هدف گذاری و سیاستگذاری فرهنگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید با در نظر گرفتن تغییرهای روز جامعه صورت گیرد.
کبری اخلاقی نیا در این آیین به عنوان مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات محمود پیروزه در مدت ۶ ماه سرپرستی آن تجلیل شد.
۷۵۳۵/۱۶۶۲

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.