صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / نصب ۱۸۸ نیروگاه خورشیدی در استان اصفهان
نصب ۱۸۸ نیروگاه خورشیدی در استان اصفهان

معاون هماهنگی شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت

نصب ۱۸۸ نیروگاه خورشیدی در استان اصفهان

معاون هماهنگی شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: در بحث توسعه انرژی خورشیدی در حال حاضر ۱۸۸ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۴۲۰۰ کیلو وات در استان اصفهان نصب شده است.

نیروگاه خورشیدی

‌به گزارش کسب و کار نیوز-‌ رسول روستایی ظهر امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شرکت توزیع برق استان اصفهان تامین برق ۲۳ شهرستان استان، ۹ بخش، ۱۷ شهر، ۱۳۱۴ روستا را بر عهده دارد و با طول شبکه ها ۳۸۹۸۶ و تعداد مشترکین ۱‌ میلیون و۴۴۶ هزار و  ‌۲۷۲ و تعداد ۳۳ هزار و ۶۳۰ دستگاه ترانس با ظرفیت ۵۵۵۹  مگاولتا توزیع برق استان را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: رتبه های کشوری ما به لحاظ ابعاد در سطح کشور به لحاظ طول شبکه رتبه دوم، به لحاظ تعداد مشترکین رتبه چهارم، تعداد ترانس و ظرفیت آن رتبه چهارم و از لحاظ تعداد فیدر رتبه پنجم را دارد و در مجموع شاخص ها یکی از بزرگترین شرکت های توزیع برق در سطح کشور است.

روستایی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۸ درصد متقاضیان انشعاب برق و ۹۱ درصد مشترکین خدمات خود را به صورت غیرحضوری دریافت می‌کنند، افزود: مرکز فوریت‌های برق یا ۱۲۱ برای رسیدگی به بحث خاموشی‌های برق است که مشترکین در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند با آن تماس گیرند.

وی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته خاموشی ها از ۷۵۰ دقیقه در سال ۱۳۹۳ به ۲۶۰ دقیقه در سال ۱۳۹۷ رسیده است، ادامه داد: در فرمانداری شهرستان لنجان و چادگان سامانه مانیتورینگ آنلاین پایش نصب شده است و فرمانداری ها می‌توانند به صورت برخط برخی از شاخص ها همچون درصد میزان مطالبات، خاموشی و پیک بار شهرستان را رصد کنند.

معاون هماهنگی شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیان اینکه برنامه راهبردی بعدی شرکت تا سال ۱۴۰۵ در مسیر رویت پذیری تا هوشمند سازی است، اظهار کرد: این برنامه بر اساس شرایط دیگر کشورها است که در شبکه های برق تحول ایجاد می‌شود و شبکه های برق هوشمند می شوند بر این اساس باید باید میزان خاموشی کاهش و میزان مراجع حضوری مشترکان باید به صفر درصد برسد، همچنین تلفات شبکه باید به پنج درصد کاهش یابد.

وی افزود: کاری که در راستای هوشمند سازی انجام شده است ۲۴ هزار دستگاه کنتور هوشمند برای مشترکین نصب شده که الان به صورت از راه دور قابل قرائت است و اطلاعات وضعیت شبکه را برای ما می‌فرستد و ما به عنوان مرکز ششم کشور برای جمع آوری داده‌های کنتورهای هوشمند هستیم.

روستایی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی است، افزود: بیشتر پروژه های ما به روز هستند و باید از پتانسیل اصفهان استفاده شود تا به صورت علمی پروژه‌های مربوط موجب پیشرفت کشور شود.

وی افزود: در بحث توسعه انرژی خورشیدی در حال حاضر ۱۸۸ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۴۲۰۰ کیلو وات در استان اصفهان نصب شده است.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.