صفحه اصلی / اسلایدر / تخفیف های صوری فروشگاه های بزرگ فرش
تخفیف های صوری فروشگاه های بزرگ فرش

تعزیرات: تبلیغات تخفیف ۴۰ درصدی فرش دروغ است

تخفیف های صوری فروشگاه های بزرگ فرش

تبلیغات جذاب بسیاری از فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای برای تخفیف های بالا همواره نظر مردم را به خود جلب کرده و خریداران به خیال اینکه سود کرده اند برای خرید این کالاها سر و دست می شکنند.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، یکی از کالاهایی که چندین سال است با تخفیف های چشمگیر اقدام به فروش می کند فرش است. هزینه‌‌های اداره سرا و فروشگاه های بزرگ فرش زیاد است از این‌رو نرخ خدمات در این واحدها به مراتب بیشتر واحدهای خرده‌فروشی است اما این فروشگاهها سعی دارند که با تبلیغ‌های زیاد مردم را به‌سمت خود بکشانند اما واقیعت این است که اجناس ارائه شده در این فروشگاه‌ها با واحدهای خرده‌فروشی هیچ فرقی ندارند. فرش از نظر مصرف، جزو کالاهای درجه سه، محسوب می‌شود و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نقشی در تعیین نرخ فرش ایفا نمی‌کنند در واقع عرضه و تقاضا، نرخ نهایی فرش را مشخص می‌کند؛ از آنجایی‌که مازاد نیاز فرش ماشینی در کشور تولید می‌شود قیمت‌ها واقعی است.

در همین رابطه سخنگوی تعزیرات حکومتی گفت: براساس گزارش دریافتی از اتحادیه فرش، گشت‌های مشترک تعزیرات بر این هایپر‌ها نظارت جدی می کند. به گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: براساس گزارش اتحادیه فرش مراکز عرضه عمده فرش یا هایپرهای فرش تا دو برابر قیمت بازار گرانفروشی می کنند و ما براساس دفاع از حقوق هموطنان تا دو هفته آینده گشتهای مشترک تعزیرات را به راه خواهیم انداخت و با گرانفروشان و متقلبان در کسب برخورد خواهد شد. وی گفت: در این مراکز فروش عمده فرش، تخفیف ۳۰ تا ۴۰ درصدی ارائه می شود که غیرواقعی و دورغ است.

حاشیه سود فرش ماشینی درصد کمی است

کمال افتخاری

فعال بازار فرش

در فروشگاه های فروش فرش و هایپرها شاهد تبلیغات اغواکننده تخفیفات با درصدهای مختلف هستیم که متاسفانه باید اشاره کرد که تخلفات بسیاری در این رابطه گزارش شده و مردم نارضایتی خود را از فریب خوردن در این خریدها ابراز کرده اند. سالهاست که در فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های بزرگ فروش فرش تخفیفات بالایی وجود دارد و تبلیغات آن در سراسر شهر دیده می شود که در حقیقت این تخفیف نیست و سواستفاده از اعتماد مشتریان و خریداران است. اگر تبلیغات واقعی باشد مشکلی نیست اما هنگامی که تخفیف‌های بی‌سابقه اعلام می‌شود باعث لطمه به فروشندگان صنف می‌شود و در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل این صنف تبلیغات غیرقانونی است.

متاسفانه در کشور سازوکار مشخصی برای این روش خرید وجود ندارد و در حالی که کشورهای دیگر سالهاست با همین روش جلو رفته اند و نتیجه گرفته اند در ایران شاهد تقلب و تخلف هستیم. از سوی دیگر برخی از تولیدکنندگان تحت برندهایی که اعلام می‌شود هم آمادگی خود را برای فروش فوق‌العاده با تخفیف ۴۰ درصدی اعلام کرده‌اند در حالی که این شرایط اعلام شده کذب است. حاشیه سود فرش ماشینی درصد کمی است و به هیچ وجه قابل قبول نیست و این فروش‌های فوق‌العاده و سودهایی که اعلام می‌شود غیرواقعی و کاذب است و باید با متخلفان برخورد شود. کمتر فروشنده‌ای با نرخ غیرواقعی اجناس خود را عرضه می‌کند.

لازم است این هشدار به خریداران داده شود که چندان به تخفیف‌های ۴۰ و یا ۵۰ درصدی اعتماد نکنند چرا که این تخفیف‌ها معمولا غیرواقعی است به این معنا که فروشندگان نرخ کالا را بالا می‌برند تا بتوانند بیشتر تخفیف بدهند. مردم می‌توانند با خیال راحت از نزدیک‌ترین فروشگاه دارای مجوز نزدیک محل زندگی‌شان خرید کنند و نگران تفاوت قیمت نباشند، زیرا با توجه به اشباع بودن بازار، قیمت‌ها واقعی است و تفاوت چندانی بین فروشگاه‌های مختلف وجود ندارد.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.