صفحه اصلی / استان ها / قم / دین اسلام در ۵۰ سال آینده‌ اولین دین جهان خواهد بود
دین اسلام در ۵۰ سال آینده‌ اولین دین جهان خواهد بود

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم:

دین اسلام در ۵۰ سال آینده‌ اولین دین جهان خواهد بود

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم با بیان اینکه این دانشگاه از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را شروع کرده است، هدف آن را تربیت نیروی جوان، متعهد و بصیر دانست.

دکتر سید ابوالحسن نواب

‌به گزارش کسب و کار نیوز، یکشنبه ۱۴ بهمن، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید ابوالحسن نواب در نشستی خبری در همدان، اظهار کرد: این مرکز در ابتدا یک مؤسسه کوچک بود که بعد از ۱۰ سال به مرکز عالی و پس از ۱۳ سال با درخواست وزارت علوم به یک دانشگاه غیر دولتی تبدیل شد.

وی ادامه داد: این دانشگاه در خارج از کشور و حتی در استان‌های کشور هیچ شعبه‌ای نداشته و هدف آن ایجاد تبادل بین دانشگاه‌های مادر داخلی و خارج از کشور است.

نواب با بیان اینکه ۷ دانشکده در این دانشگاه فعالیت می‌کنند عنوان کرد: ۷ دانشکده ادیان، مذاهب، شیعه شناسی، فلسفه، زبان و فرهنگ و همچنین دانشکده مطالعه زنان ایران در دانشگاه ادیان و مذاهب فعالیت دارند.

وی یادآور شد: دانشگاه ادیان و مذاهب، تنها دانشگاهی است که دانشکده‌ای مجزا و مجهز برای بانوان را داراست.

نواب با اشاره به جنگ‌های صلیبی و جهل جنگنده‌های آن بیان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب، بیانگر مخالفت با جنگ و خونریزی حتی با داعش است چرا که، جنگ نشانه‌ی جهل بشریت است و تا زمانی که می‌توان با گفت‌وگو و مسالمت، مسئله‌ای را حل کرد نیازی به جنگ و خونریزی نیست.

وی تصریح کرد: متأسفانه این جهل ناشی از جنگ وارد منطقه خاورمیانه شده است.

نواب اظهار کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب، در دو مقطع کارشناسی و دکترا، پذیرای تمام داوطلبان از هر قشری است و در حال حاضر ۱۰۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۱۰۰۰ دانشجوی دیگر در مقطع دکترا در ۲۰ رشته مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: این مرکز ۴۰۰ جلد کتاب تولید کرده و ۵۰۰ دانشجوی خارجی در این مرکز مشغول به تحصیل هستند.

نواب با اشاره به دیگر اهداف این دانشگاه گفت: ارتقا سطح تولید علم، همزیستی مسالمت‌آمیز، ترویج اندیشه صلح و انتقال فرهنگ از دیگر اهداف این مرکز عالی است.

وی در رابطه با دوره‌های شیعه شناسی اضافه کرد: یکی از اقدامات این دانشگاه، برگزاری هشتمین دوره ۱۵ روزه شیعه شناسی در ماه آینده است که از تمام نقاط جهان برای شرکت در این دوره به ایران سفر می‌کنند.

نواب یادآور شد: دانشگاه ادیان و مذاهب، غیردولتی بوده و هیچ کمک هزینه‌ا‌‌ی از سوی دولت دریافت نمی‌کند، اگر چه هر کار فرهنگی پیوست اقتصادی می‌خواهد اما این مرکز متکی به هیچ نهاد دولتی نیست.

وی بیان کرد: اگر چه دانشگاه ادیان و مذاهب در هیچ یک از استان‌های کشور شعبه ندارد، اما نمایندگانی از سوی این مرکز برای اجرا و ترویج برنامه‌‌های فرهنگی در حوزه‌ها اعزام می‌کند.

نواب با اشاره به نشریه‌های این مرکز عنوان کرد: ۶ نشریه در این دانشگاه فعالیت دارند که ۵ جلد آن در زمینه علمی پژوهشی و یک جلد آن در سطح بین‌المللی به زبان انگلیسی در حوزه دین و مذهب است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم در پایان افزود: دین اسلام در ۵۰ سال آینده‌ اولین دین جهان خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.