سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / فارس / عمده مطالبات کامیونداران استان فارس تامین شده است
عمده مطالبات کامیونداران استان فارس تامین شده است

مدیرکل راهداری استان:

عمده مطالبات کامیونداران استان فارس تامین شده است

‌مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس تاکید کرد که با همراهی مسئولان ارشد استان و همکاری و حمایت مجمع نمایندگان فارس و مجلس شورای اسلامی، عمده مطالبات رانندگان پیگیری و تأمین شده است.

علیرضا سیاهپور

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، علیرضا سیاهپور یکشنبه چهاردهم بهمن در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه مطالبات کامیون داران استان که منجر به اعتراض و اعتصاب چند روزه آنها در خرداد ماه امسال شده بود، احصاء شده است، عنوان کرد: با رایزنی‌های انجام شده با مجلس شورای اسلامی و دستگاه مربوطه بخش قابل توجهی از این مطالبات انجام شده است.

وی افزود: موضوع بازنشستگی رانندگان با سابقه ۲۵ سال کار و ۵۵ سال سن یکی از خواسته جدی کامیون داران بوده که این مهم نیاز به تأمین اعتبار دارد و مجلس در حال بررسی تأمین بودجه این مطالبه کامیون داران است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس همچنین شاخص تن کیلومتر را یکی از راهکارهایی عنوان کرد که از اواخر شهریو ماه با ابلاغ یک عدد ثابت بر اساس هزینه راننده، بیمه، بیمه شخص ثالث، درمان، سوخت و هزینه‌های مرتبط با موافقت اتحادیه کامیون داران مشخص شد.

سیاهپور ادامه داد: هزینه‌های متغیر نیز بر اساس تجارب رانندگان در استان‌ها بر پایه قیمت حمل در هر مسیر برای کالاهای عمومی از ۶ دیماه در سامانه حمل بار اعلام شد که بر اساس تأیید صنف رانندگان این توافق انجام شده است.

وی در خصوص آمار تصادفات استان نیز گفت: فارس با ۱۳ ورودی اصلی و فرعی، ۲ کریدور شمالی و جنوبی و همچنین با داشتن طول محورهای طولانی؛ یکی از استان‌های پر ریسکی است که احتمال تصادف را بالا می‌برد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس خاطرنشان کرد: همچنین محورهای روستایی و شهری و تقاطع زیاد در استان منجر به حادثه‌هایی شده و این درحالی است که به لحاظ طول راه رتبه اول و میزان تردد کامیون جز استان‌های اول هستیم.

سیاهپور با بیان اینکه در سه ماه منتهی به شهریور ۹۴ حدود ۱۷۰ نقطه پر تصادف شناسایی شد، گفت: این تعداد نقطه آشکار سازی و ایمن سازی شده تا به راننده اعلام تصادف قبلی شود.

وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماه اول سال آینده نیز حداقل ۵۰ درصد نقاط به سمت رفع ایراد و بهسازی خواهد رفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه از ۲۸ هزار کشته طی ۱۰ سال گذشته به ۱۶ هزار کشته طی سال‌های اخیر رسیده‌ایم؛ عنوان کرد: در تصادفات جاده‌ای فوتی ۵ درصد کاهش داشته‌ایم اما دغدغه ما حضور خودرو پراید در جاده است، چراکه ۳۵ درصد تصادفات نوروزی خودرو پراید و پژو است.

سیاهپور همچنین با بیان اینکه طول جاده‌های فارس از هزار و ۵۰۰ کیلومتر در ابتدای انقلاب به ۲۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رسیده است؛ عنوان کرد: عمر مفید جاده‌های آسفالت فارس ۱۵ سال است که پس از آن باید نگهداری و بهسازی شوند.

وی یادآور شد: بر اساس استانداردها هر ۹ ماه یکبار باید جاده‌ها را خط کشی کنیم که برای خط کشی‌ها بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیارد تومان بر اساس پیشنهاد پیمانکار باید هزینه کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس همچنین عملیات روکش و لکه‌گیری در محورهای فارس، اجرای عملیات اجرایی درزگیری در محورهای فارس، اجرای عملیات تعریض و بهسازی، شانه سازی و بخشنده سازی شیروانی محورهای فارس و تعمیر و نگهداری و ساماندهی ابنیه های بزرگ و کوچک را از مهمترین پروژه‌های قابل اجرا در ایام دهه فجر عنوان کرد.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.