صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / سلامت بیمار، مقدم بر آموزش است
سلامت بیمار، مقدم بر آموزش است

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

سلامت بیمار، مقدم بر آموزش است

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سلامت بیمار را مقدم بر آموزش دانست و گفت: آموزش بالینی که بیمار در مرکز توجه آن نباشد ضد آموزش است.

امیرمحسن ضیایی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر امیر محسن ضیایی در سومین همایش ارائه دستاوردهای طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی بر اهمیت آموزش و بهبود کیفیت خدمات بالینی تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف و رویکردهای دانشگاه توجه به حوزه بالین ضمن ارتقا سطح آموزش علوم پزشکی است.

وی یادآور شد: ارائه خدمات درمانی باکیفیت به مردم سرلوحه کار دانشگاه است، هیچ خدمت بالینی نباید به دلیل برگزاری کنگره یا کارگاه تعطیل شود و این مهم خط قرمز دانشگاه است.

دکتر ضیایی بر لزوم پایش مستمر نحوه خدمات درمانی و آموزشی در مراکز تحت پوشش دانشگاه تأکید کرد و گفت: لازمه پیشرفت کشور اعتماد به توانایی جوانان است و سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز امری ضروری است.

معاون آموزشی دانشگاه در ادامه سخنان خود از تدوین سند تمایز دانشگاه خبر داد و اضافه کرد: امروز دانشگاه علوم پزشکی شهید به نقاط تمایز خود به روشی کاملاً علمی در حوزه‌ها و رشته‌های مختلف دسترسی دارد؛ دسترسی به سند تمایز این امکان را در اختیار دانشگاه قرار می‌دهد که ضمن تقویت نقاط متمایز تبدیل به دانشگاهی ممتاز در سطح منطقه و کشور شود.

دکتر ضیایی در ادامه سخنان خود نتایج کوتاه‌مدت محصولات و پروژه‌های اجراشده و یا در حال اجرای مرتبط با طرح تحول در آموزش علوم پزشکی را تشریح کرد.

وی طراحی مدل ارزیابی وضعیت علمی گروه‌های آموزشی بالینی و پایه، تعیین معیارهای سنجش در حیطه‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی، بررسی وضعیت علمی گروه‌ها بر اساس شاخص‌های مرتبط با حیطه‌های تعیین‌شده، ارزیابی وضعیت تمامی گروه‌های آموزشی بالینی و ارائه بازخورد به آن‌ها، برنامه جامع آموزش بالینی با محوریت بیمار، تحلیل سیستماتیک برونداد گروه‌های آموزش بالینی و … را از جمله دستاوردهای طرح تحول در آموزش علوم پزشکی معرفی کرد.

معاون آموزشی دانشگاه در ادامه لزوم همکاری تمامی ارکان و واحدهای دانشگاه را به‌منظور اجرای هر چه باکیفیت‌تر طرح تحول در آموزش پزشکی خواستار شد و گفت: دانشگاه یک سازمان یادگیرنده است، بنابراین کارکنان دانشگاه به‌عنوان اولین پایه و اساس شکل‌گیری باید خود را در مأموریت‌های سازمانی سهیم بدانند.

دکتر ضیایی با اشاره به این‌که موفقیت حوزه آموزش درگرو اجرای به هنگام و جدی طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پتانسیل تبدیل‌شدن به دانشگاه اول کشور و منطقه را دارد و در این مسیر نقش کارکنان و کارشناسان دانشگاه نقشی پررنگ و بی‌بدیل است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سومین همایش ارائه دستاوردهای طرح تحول و نوآوری در آموزش پزشکی، ویژه مدیران و کارشناسان آموزش با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان در حوزه آموزش ۱۴ بهمن‌ماه در سالن ابن‌سینای دانشکده پزشکی برگزار شد.

در این همایش پنل پرسش و پاسخ با حضور اعضا و با موضوع ارزشیابی دانشجو توسط دکتر محمدحسین زاده، اعتباربخشی توسط دکتر بلوری، آموزش پاسخگو توسط دکتر امیر مازیار نیایی و مستندسازی توسط دکتر زهره قومیان ارائه شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.