صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / خمسه‌نگاری فراخوان داد
خمسه‌نگاری فراخوان داد

خمسه‌نگاری فراخوان داد

معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر فراخوان همایش «خمسه نگاری؛ بازنمود خمسه نظامی در هنر» را منتشر کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز از فرهنگستان هنر، همایش «خمسه نگاری؛ بازنمود خمسه نظامی در هنر» با هدف پژوهش و بازجست دقیق و عمیق قابلیت‌های هنری خمسه نظامی و نقش تأثیرگذار و جریان‌ساز آن در حوزه‌های گوناگون هنری و ادبی، برگزار می‌شود.
«نسخه‌شناسی و خط‌شناسی در خمسه‌نگاری‌ها»، «شخصیت‌شناسی نگارگران، خوشنویسان و حامیان خمسه‌نگاری‌ها»، «مطالعه زیبایی‌شناسی نگاره‌های خمسه»، «بررسی در زمان نگارگری خمسه در دوره‌های مختلف»، «مطالعه بینارشته‌ای نگاره‌ها و مضامین شعری»، «رابطه بینامتنی خمسه‌نگاری‌ها و دیگر متون به ویژه شاهنامه‌نگاری‌ها»، «مطالعه بینارشته‌ای تکثیر خمسه در دیگر هنرها (صناعتی، معماری، موسیقی، سینما، نمایش و…)»، «بررسی پیرامتنی در نسخه‌های خمسه: تذهیب، تشعیر، صفحه‌آرایی، جلدسازی و…»، «بررسی قابلیت‌های هنری خمسه در هنرهای معاصر» و «مطالعه گفتمانی: عوامل گفتمانی شکل‌گیری خمسه‌نگاری» از محورهای این همایش به شمار می‌رود.
از سوی دبیرخانه این همایش، مهلت ارسال چکیده‌ مقالات تا پایان مرداد ۱۳۹۸ و مهلت ارسال اصل مقالات تا پایان آبان ۱۳۹۸ اعلام شده است. شرکت‌کنندگان می‌توانند اصل و چکیده مقالات خود را به نشانی پست الکترونیکی khamseh@honar.ac.ir ارسال کنند.
علاقه‌مندان برای شرکت در همایش خمسه‌نگاری می‌توانند، برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۵- ۶۶۹۵۴۲۰۰ داخلی ۱۱۲۱ تماس گرفته و یا به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲، دبیرخانه همایش مراجعه کنند.
فرهنگ **۹۰۳۱ ** ۱۳۵۵ **

همچنین مطالعه کنید:

۱۵۰ ولاگ از ۲۴ استان کشور به جشنواره فیلیمومدرسه رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه با بیان این خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.