صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / تشکیل دهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان به ریاست استاندار سیستان و بلوچستان
تشکیل دهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان به ریاست استاندار سیستان و بلوچستان

استاندارسیستان و بلوچستان گفت

تشکیل دهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان به ریاست استاندار سیستان و بلوچستان

چابهار_استاندارسیستان و بلوچستان گفت: بندر به مثابه هویت و عامل توسعه و محرک چابهار و منطقه است و اثرگذار در آینده

به گزارش خبرنگار کسب و کار نیوز، دهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان به ریاست استاندار سیستان و بلوچستان، دبیری مدیر کل بنادر و دریانوردی و حضور سرپرست معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار، فرماندار شهرستان کنارک، مدیر عامل منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، (شنبه ۱۳ بهمن) در محل دبیرخانه این کمیته (بندر شهید بهشتی چابهار)، با رویکرد ضرورت “احداث بندر تجاری شهر کنارک و زرآباد و احداث آزادراه ساحلی از درب شرقی بندر” تشکیل جلسه داد.
رئیس کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان با تأکید بر اینکه بندر چابهار به مثابه هویت، عامل و محرک توسعه استان و منطقه و اثرگذار در آینده سیاسی- اقتصادی کشور است، تصریح کرد: کلیه مطالعات و اجرای پروژه ها می بایست با پیش نگری، پیش بینی و پیشگیری و نیز با لحاظ نمودن رشد جمعیتی آینده شهر چابهار و ترافیک کالای بندر صورت پذیرد و برای این منظور می بایست مکان هایی در اطراف شهر چابهار برای پسکرانه بندر و موضوعات لجستیک و ارزش افزوده کالا در نظر گرفته شود.
استاندار سیستان و بلوچستان سرعت بخشیدن در تصمیم گیری برای نحوه اتصال راه آهن به بندر، احداث بزرگراه با لحاظ آینده نگری در این حوزه و نیز انجام مطالعات تدقیق طرح ICZM استان سیستان و بلوچستان را در اسرع وقت با هماهنگی ارگان های مربوطه مورد تأکید قرار داد.
موهبتی تصریح کرد: کلیه دستگاه های شهرستان و استان موظف به همکاری با مشاورین طرح ICZM استانی می باشند و می بایست در کوتاهترین زمان ممکن و در پاسخگویی به استعلامات اقدام نمایند تا در زمان مناسب بتوان از نتایج این طرح مهم و استراتژیک در تصمیم گیری های مدیریتی بهره گیری نمود.
از مهمترین مصوبات دهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان؛ تصویب تبدیل بندر زرآباد به شهرستان زرآباد از طریق احداث بندر چند منظوره تجاری- صیادی، ضرورت احداث بندر تجاری کنارک از طریق تشریک مساعی کلیه ارگان ها و بهره گیری از زیرساخت های موجود دولت در آن شهر و انتقال اسکله نصب سریع بندر شهید بهشتی به بندر کنارک و انجام تشریفات واگذاری اسکله مسافری کنارک به سرمایه گذار بخش خصوصی، و نیز تسریع در انجام مطالعات و احداث آزاد راه ساحلی از درب شرقی بندر شهید بهشتی تا کیلومتر ۱۹ (پلیس راه چابهار) بود.
وی در خصوص برگزاری همایش روز چابهار در هفتم اسفند ماه سال جاری و با حضور ۳۵ کشور مدعو در چابهار افزود: تشریک مساعی کلیه دستگاه های اجرایی استان برای برگزاری هر چه بهتر مراسم در راستای بهره گیری از تمامی امکانات دستگاهی در روز همایش مورد تأکید واقع گردید.
رئیس کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان افزود: به جهت بررسی و ابهام زدایی و ضیق وقت، کلیه طرح ها و مطالعات مورد بررسی در جلسه کمیته می بایست دو هفته پیش از تشکیل جلسه توسط مشاور طرح به ارگان ها و سازمان های مربوطه ارسال و متعاقب آن ویرایش و ارائه گردد.
وی تأکید کرد: اسناد بالادستی مربوط به مطالعات در طرح ها پیوند شود و استعلامات لازم از دستگاه های مرتبط از جمله اداره برق، شرکت نفت، گاز مستندا ارائه گردد.

 

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.