صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / استفاده از دانش فضایی منحصر به یک کشور نیست
استفاده از دانش فضایی منحصر به یک کشور نیست

وزیر ارتباطات:

استفاده از دانش فضایی منحصر به یک کشور نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استفاده از دانش فضایی ربطی به یک کشور ندارد و جزو حقوق تمام نسل بشر در تمام دنیا به حساب می آید.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدجواد آذری جهرمی روز یکشنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت سلروز فناوری فضایی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آن ها پاسخ داد.
جهرمی گفت: برخی منابع مانند محیط زیست، آب، غذا متعلق به یک کشور نیست. زمانی که منابع غذایی، آبی و محیط زیستی یک کشور دچار مشکل می‌شود می‌توان گفت کل این منابع در جهان مورد خطر قرار گرفته است.
اگر یک آلودگی محیط زیستی در کشور ما تولید شود به کشورهای دیگر منتقل می شود و آن ها را نیز آزار می دهد. این یک مسئله جهانی است پس دانش فضایی نیز یک دانش جهانی است و تمام کشورها باید از آن استفاده کنند.
وی ادامه داد: استفاده از این منابع در ایران به علت تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران با محدودیت هایی رو به رو است. سال ها قبل تصمیم گرفتیم در عرصه مخابراتی از این مسائل فضایی استفاده کنیم، مانند ماهواره مصباح که با همکاری ایران و کشورهای دیگر ساخته شد، اگر مطالعه ای روی سرنوشت این ماهواره داشته باشید خواهید دید که چرا در مدار قرار نگرفت. همکاری های بین المللی در این عرصه همراه ما نبود و این دانش در اختیار ما قرار نگرفت.
«اما نمی توانیم دست روی دست بگذاریم، طبیعتا تلاش می کنیم تا به موفقیت برسیم. جوانان ایرانی قابلیت این کار را داشتند. سال ها قبل این مسیر را شروع کردند و در حوزه سنجشی به دستاوردهای خوبی رسیده اند. در حال حاضر دانش پردازش تصویر بومی شده و دانشمندان ما مقالات بین المللی در این خصوص دارند. زیرساخت های لازم برای تحلیل داده و جمع آوری آن ها تهیه شده، سکوهای آزادسازی دیتا به وجود آمده و در حوزه ساخت ماهواره دانش ما متناسب با دستاوردهایی که اعلام شده توسعه پیدا کرده است. در حوزه ماهواره بر هم وزارت دفاع تلاش زیادی کرده و کار خود را پیش برده است.
ادامه دارد…
علمی*م.ش* ۲۰۱۷

همچنین مطالعه کنید:

مدیر مخابرات تهران: اصناف می توانند از زیرساخت فیبرنوری استفاده کنند

به گزارش کسب و کار نیوز، مهندس سید علی ملک جعفریان مدیر مخابرات استان تهران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.