صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / کار انیمیشن سخت و قضاوت درباره آن سخت تر
کار انیمیشن سخت و قضاوت درباره آن سخت تر

همراه با فیلم فجر؛

کار انیمیشن سخت و قضاوت درباره آن سخت تر

تهیه کننده انیمیشن شب آفتابی ،کار انیمیشن را بسیار سخت عنوان کرد و گفت: سخت‌تر از قضاوت کردن درباره آن است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، زهرا مشتاقی در نشست خبری انیمیشن سینمایی شب آفتابی که با حضور عوامل در پردیس سینمایی ملت برگزار شد ، با اشاره به سختی های کار ساخت انیمیشن چراکه تعداد زیاد نمونه‌های خوب خارجی کار را سخت‌ تر می کند.
وی با بیان اینکه من از نیمه راه به این گروه پیوستم ،خاطرنشان کرد: با کمک مستقیم بنیاد سینمایی فارابی ساخت این انیمیشن به سرانجام رسید.
وی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخش سازمان سینمایی برای کسانی که مایل به ساخت انیمیشن هستند، تسهیلاتی قائل می شوند ما هم با توجه به علاقه‌ای که به سینمای نوجوان داشتیم کار را پیش بردیم.
همچنین کارگردان پویانمایی شب آفتابی درباره تولید این انیمیشن گفت: از سال ۸۴ تا ۹۲ در ساخت انیمیشن با شکست مواجه شدیم و دلیل این شکست‌ها بی‌تجربگی، دیر آماده شدن ها، اختلاف بین تهیه‌کنندگان، بالا بردن کیفیت در نیمه راه تولید بود.
علی مدنی تاکید کرد: سال ۹۲ تا ۹۵ تهیه‌کننده اول، سرمایه‌اش را خواست. از روی دوستی خانم مشتاق تهیه‌کنندگی کار را برعهده گرفتند.
مدنی درباره هزینه تولید این انیمیشن گفت: ۲۰۰ میلیون نقدینگی به فیلم تعلق گرفت که ۱۰۰ میلیون برای کار اول بود که با شکست مواجه شد و برای این فیلمش که اکران شد هم ۱۰۰ میلیون هزینه کردیم.
آزاده مدنی مجرب طرح نیز درباره اینکه چرا تعداد المان‌های شهری در فیلم کم است، گفت: می‌پذیرم که اجزای هویت‌ساز فیلم ما بسیار کم است که بابت آن از تماشاگران عذرخواهی کرد و گفت: اما هویت‌بخشی معنایی وجود نداشت، چون نمی‌خواستیم به منطقه خاصی اشاره کنیم.
همچنین عادل مدنی درباره کارگردانی فنی فیلم گفت: حجم مشکلات فنی بسیار بود دلیل اصلی آن هم بودجه بود حتی کارت گرافیک نداشتیم در نهایت به سمت موتورهای بازی رفتیم نا امید بودیم که یک شرکت ژاپنی نرم‌افزار بازی را منتشر کرد که ما توانستیم در حد امکاناتش از آن استفاده کنیم.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ ** ۱۳۵۵ **

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.