صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومانی اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی

استاندار اعلام کرد:

تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومانی اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی از تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومانی اعتبارات سفر ریاست جمهوری خبر داد و گفت: این اعتبار به زودی تخصیص می‌یابد.

تسهیلات

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدعلی شجاعی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اظهار گلایه از اجرایی نشدن برخی از این مصوبات اظهار کرد: باید شاهد اجرای ۱۰۰ درصدی تمام مصوبات این نشست در سال جاری باشیم و آثار اجرای مصوبات را نیز مردم و دستگاه‌های اجرایی شاهد باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید برای تمامی مصوبات این شورا، زمان بندی تعریف شود و پس از زمان تعیین شده سازمان‌های متولی گزارش‌های حوزه خود را اعلام کنند.

شجاعی بیان کرد: سازمان بازرسی می‌تواند به عنوان مشاوری امین در اجرای برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی حضور داشته باشد تا پروژه‌ها با تطبیق قوانین و مقررات و در چارچوب مشخص، اجرا شود.

شجاعی از حضور چند وزیر و معاونان آنان در استان تا قبل از پایان سال جاری خبر داد و افزود: معاون پارلمانی ریاست جمهوری، رئیس دیوان محاسبات کشور، وزرای ارتباطات و نیرو، وزیر صمت یا تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون اقتصادی وزیر کشور در خراسان شمالی حضور می‌یابند.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی ضمن آمادگی برای حضور این مسئولان ارشد کشوری باید نداشته‌های حوزه خود را به وزیر مربوط اعلام کنند تا بتوانیم بیشترین استفاده را از حضور آنان در استان داشته باشیم.

وی در ارتباط با اعتبارات خرد دستگاه‌های اجرایی نیز گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی دارای اعتبارات خرد نیم تا یک درصدی هستند که باید این اعتبارات جمع شده و برای اجرای برنامه‌های کلان در استان مورد استفاده قرار گیرد.

شجاعی در بخش دیگر سخنان خود در ارتباط با برگزاری جشنواره تولیدات صداوسیمای مراکز استان‌ها نیز اظهار کرد: خراسان شمالی به نسبت دیگر استان‌ها نیاز به شناساندن در سطح ملی دارد و باید در برگزاری هر همایشی فارغ از عنوان آن همایش، تمامی صندلی‌های سالن پر باشد. مدیران دستگاه‌های اجرایی هم بدانند که برگزاری یک رویداد ملی و بین المللی به میزبانی استان، نوعی سرمایه گذاری است و در صورت تحقق آن، تمام قد از این مسئله دفاع خواهیم کرد.

شجاعی هم چنین بر تشکیل ستاد جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها تا سه روز دیگر تاکید کرد و گفت: با تشکیل این ستاد، باید وظایف تمام دستگاه‌های اجرایی با چارت تشکیلاتی مشخص، تعریف شود.

وی در خصوص حوزه ورزش و اهمیت توجه به آن نیز گفت: نداشته های حوزه ورزش زیاد است و از سوی دیگر، از داشته‌های این حوزه هم به درستی استفاده نمی‌شود، بنابراین نیازمند مدیریت واحد هستیم و باید یک درصد سهم اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی به این حوزه، محقق شود و ادارات حق انعقاد قرارداد جداگانه ندارند.

شجاعی درباره واگذاری فضایی مازاد از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای استان به مجتمع فولاد اسفراین، این اقدام را قابل توجیه ندانست و گفت: هر کسی که از داشته‌های استان بهترین و بیشترین بهره برداری را داشته باشد، مورد حمایت ما قرار می‌گیرد اما در بحث واگذاری‌ها باید مسیر قانونی و در چارچوب برنامه آن طی شود.

استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: طبق تأکیدات مسئولان کشوری، زمین‌های مازاد ادارات که قابل استفاده نیست باید در اختیار دولت قرار گیرد تا بخش‌های نیازمند از آن منتفع شوند لذا مسکن و شهرسازی طی یک هفته فهرست تمام زمین‌های ادارات را با کمک اداره ثبت اسناد و خود اظهاری ادارات اعلام کند تا بر مبنای آن طرح و برنامه ارائه شود.

شجاعی با ابراز گلایه‌مندی از طولانی بودن بروکراسی اداری نیز گفت: اگر شما مدیران نگران مردم و دلسوز این نظام هستید، دیگر طولانی بودن روند بروکراسی اداری نباید معنا داشته باشد زیرا انجام کار مردم باید حائز اهمیت باشد.

استاندار خراسان شمالی از افزایش ۲۲ درصدی سطح درآمدهای پیش بینی شده استان برای واریز به خزانه کشور خبر داد و گفت: در بخش اعتبارات استانی شاهد چنین افزایش و رتبه‌ای نیستیم و جز استان‌های پایین هستیم که این موضوع محل اشکال است که باید به طور بنیادی و در سطح ملی برای همیشه حل شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.