صفحه اصلی / استان ها / قم / برگزاری چله خدمت رضوی در قم
برگزاری چله خدمت رضوی در قم

برگزاری چله خدمت رضوی در قم

نمایندگی آستان قدس رضوی در قم در چهلمین سال انقلاب اسلامی چله خدمت رضوی برگزار می‌کند.

امام رضا(ع)

به گزارش کسب و کار نیوز‌، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر تکیه‌ای نماینده آستان قدس رضوی در قم، به تشریح برنامه‌های ایام دهه فجر با عنوان چله خدمت خادم‌یاران رضوی پرداخت و عنوان کرد: برنامه‌های آستان قدس در دو بخش تدارک دیده شده است؛ سطح اول برنامه‌های اختصاصی دفتر نمایندگی خادم یاران رضوی و کانون‌های خادم‌یاری رضوی است، که کانون‌های تخصصی خاد‌یاری در موضوعات مختلف فرهنگی، امداد مستضعفین، وقف و نذر در قم تشکیل شده و دارای دو محور اصلی شامل فعالیت‌های نهضت ترویج و نشر فرهنگ رضوی و نهضت خدمت رسانی به مردم به خصوص مستضعفین است.

وی در ادامه به شرح برنامه‌های تخصصی پرداخت و گفت: در چهل سالگی انقلاب اسلامی و ایام سوگواری حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله تقریباً همه برنامه‌های ما مقارن با بزرگداشت حضرت (س) است.

تکیه‌ای با بیان اینکه این برنامه‌ها طی ۱۰ شب، در ۱۰ بخش و روستا و قسمت‌هایی که اقشار مستضعف بیشتر هستند، برگزار می‌شود، افزود: آستان برنامه‌های متنوعی تدارک دیده است که با عناوین کانون خادم‌یاری مداحان، کانون خادم‌یاری تبلیغ، کانون خادم‌یاری زیارت اولی‌ها، کانون خادم‌یاری جوانان، کانون خادم‌یاری خانواده برگزار می‌شود.

تکیه‌ای خدمات مشاوره‌ای، پزشکی، اردوهای سلامت و … را از کارهای انجام گرفته عنوان کرد و ادامه داد: آوای رضوان برنامه‌ای است برای رقابت بین گروه‌های سرود استان که هدیه‌ای ویژه برای این عزیزان نیز تدارک دیده شده است.

وی در ادامه به برگزاری کرسی تلاوت قرآن اشاره کرد و گفت: این برنامه در گلزار شهدای علی بن جعفر قم، با مشارکت اوقاف و امور خیریه استان و با تلاوت قاری بین المللی از مشهد مقدس برگزار خواهد شد. پویش ملی ره صد ساله برنامه دیگری است که بازنمایی نقش زنان در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح می‌کند.

تکیه‌ای با بیان ایکه برنامه شکوه دلدادگی با حضور تولیت آستان قدس برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اینکه تاکنون آستان قدس در قم موقوفات نداشته است برای اولین بار اقدام به ساخت ساختمان مجتمع فرهنگی شمس‌الشموس نموده است که در اواخر بهمن ماه کلنگ آن بر زمین زده خواهد شد.

وی افزود: “۴۰ سال اقتدار زنان اسلامی” ویژه برنامه‌ای است مخصوص زنان و دختران و طلاب جوان در ۱۷ بهمن ساعت ۱۵ با همکاری حوزه‌های علمیه خواهران برگزار خواهد شد.

رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب آستان قدس رضوی

تکیه‌ای در ادامه به برنامه سربازان موعود اشاره کرد و گفت: این برنامه مخصوص طلاب و جوانان حوزه علمیه و با حضور هزار نفر از طلاب و جوانان برگزار می‌شود. رونمایی از کتاب برنامه است که طی آن با توجه به ۴۰ سالگی انقلاب ۴۰ عنوان کتاب آستان قدس رضوی در موضوعات مختلف رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: “بزم اندیشه” دیگر برنامه‌ای است که با موضوع انقلاب اسلامی دستاوردها و چالش‌ها” از دوازدهم بهمن تا پایان بهمن ماه در مدارس و دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود. همچنین راویان انقلاب عنوان برنامه دیگری است که اساتید آن که اکثراً طلاب هستند به صورت پرده خوانی و تصویری دستاوردهای انقلاب را برای مقاطع سنی مختلف بیان می‌کنند.

تکیه‌ای در پایان به تشریح کارهای دفتر نمایندگی در قم پرداخت و گفت: حوزه امداد و مستضعفین، توزیع بسته‌های ارزاق، رسیدگی به ایتام و نیازمندان، رسیدگی به بیماران صعب‌العلاج، برطرف کردن نیاز دانش آموزان بی‌بضاعت و اهدای ۲۰۰ وام جهیزیه به زوج‌های جوان و نیازمند به همراه ماه عسل امام رضایی که دو کاروان تا به حال اعزام شده از جمله فعالیت‌ها است.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.