صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / بحران لیبی، محور گفت‌وگوی دبیرکل اتحادیه عرب و نماینده سازمان ملل
بحران لیبی، محور گفت‌وگوی دبیرکل اتحادیه عرب و نماینده سازمان ملل

بحران لیبی، محور گفت‌وگوی دبیرکل اتحادیه عرب و نماینده سازمان ملل

دبیرکل اتحادیه عرب امروز (شنبه) در دیدار با نماینده سازمان ملل متحد در امور لیبی، راه‌حل‌های بحران لیبی را بررسی و بر حمایت از مردم این کشور جهت دستیابی به سازش تأکید کرد.

ابوالغیط

به گزارش کسب و کار نیوز، محمود عفیفی، سخنگوی احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب امروز در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار کرد: ابوالغیط و غسان سلامه، نماینده سازمان ملل متحد در امور لیبی در این دیدار درباره اهمیت ادامه تلاش‌ها برای اعتمادسازی میان گروه‌های لیبیایی و تشویق این گروه‌ها به کنار گذاشتن اختلافات و توافق درباره اقدامات و اصول لازم جهت ساماندهی به پست‌های باقی مانده طبق چارچوب کلی توافقنامه صخیرات که حافظ وحدت و تمامیت ارضی لیبی بوده و به اتحاد مؤسسات دولتی و اتمام مرحله انتقالی موجود منجر می‌شود، به اتفاق نظر رسیدند.

عفیفی گفت: ابوالغیط بار دیگر بر حمایت اتحادیه عرب از طرح سازمان ملل و روند سیاسی تأکید کرد که غسان سلامه برای دستیابی به سازشی کاملاً لیبیایی در پیش گرفته است و به تعلیق سیاسی و اختلافات موجود در لیبی پایان می‌دهد. این طرح به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی مطابق با اصول درست قانون اساسی منجر شده و همه از نتایج آن خرسند می‌شوند.

سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب افزود: ابوالغیط بار دیگر بر لزوم دستیابی به راه‌حلی ریشه‌ای، جامع و پایدار برای مشکل شبه‌نظامیان مسلح تاکید کرد که تهدیدی برای تمامیت و حاکمیت لیبی محسوب می‌شوند و بدون این راه‌حل پیشرفت موردنظر در سطح سیاسی محقق نشده و پایه‌های امنیت و ثبات در سراسر لیبی تثبیت نمی‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.