صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / آتش سوزی در یکی از برج‌های شهرک غرب
آتش سوزی در یکی از برج‌های شهرک غرب

آتش سوزی در یکی از برج‌های شهرک غرب

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از وقوع آتش سوزی در یکی از برج‌های مسکونی شهرک غرب خبر داد.

آتش سوزی در بلوار آفریقا

سید جلال ملکی در گفت و گو با ایسنا در این باره اظهار کرد: ساعت ٢١ و ٣٣دقیقه امروز یک مورد حادثه آتش سوزی و مشاهده دود در یک ساختمان برج مسکونی در محله شهرک غرب خیابان هرمزان شمالی به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد. با توجه به حساسیتی که آتش سوزی در مناطق تجمعی دارند بلافاصله سه ایستگاه آتش نشانی به همراه تشک نجات، بالابر، نردبان بلند و خودرو تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: عوامل آتش نشانی با حضور در محل مشاهده کردند که سیم‌های برق در قسمت رایزر ها و داکت در طبقه دوازدهم این برج ٢٧ طبقه‌ای که در هر طبقه آن چهار واحد مسکونی وجود داشت، دچار اتصالی و آتش سوزی شده اند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران افزود: دود ناشی از این آتش سوزی از طریق رایزر ها به طبقات بالاتر راه یافته و در طبقات پانزدهم و شانزدهم دود گرفتگی بسیار زیاد بود. زمانی که آتش نشانان به محل حادثه رسیدند برخی از ساکنان این ساختمان همچنان در داخل ساختمان حضور داشتند بنابراین آتش نشانان بلافاصله بعد از ورود به ساختمان همزمان با خاموش کردن آتش این افراد را به خارج از ساختمان منتقل کردند.

ملکی با اشاره به اینکه حدود ١۴٠ نفر از افراد ساکن در این ساختمان بدون هیچ آسیب دیدگی توسط آتش نشانان به بیرون از ساختمان منتقل شدند، گفت: در حال حاضر حریق خاموش و تخلیه دود نیز انجام شده است و آتش نشانان در حال ایمن سازی محل هستند.

وی در ادامه با توصیه به شهروندان گفت: از آن جایی که زندگی در برج‌ها خطرات خاص خود را دارد مدتی است که سازمان آتش نشانی تهران طرح آموزشی <٩٩٩> را به همین منظور طراحی کرده که هدفش از این طرح آموزش دادن ساکنان برج‌های بلند در نقاط مختلف تهران است، اما متأسفانه بعضی از ساختمان‌ها از این طرح به میزان لازم استقبال نکردند.

وی افزود: هدف از این طرح ارائه آموزش‌های ایمنی خصوصاً در مواقع آتش سوزی است که ساکنان برج‌ها بدانند تا زمان رسیدن نیرو‌های آتش نشانی چه واکنشی را از خود نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند با مراجعه به نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی درخواست بهره مندی از این آموزش‌ها را مطرح کنند، افزود: از تمامی شهروندان خصوصاً ساکنان برج‌ها درخواست می‌کنم که یادگیری این نکات ایمنی را به تعویق نیندازند زیرا زمان وقوع حادثه مشخص نیست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مهارت‌آموزی ۱.۵ میلیون سرباز تاکنون/ ارائه تسهیلات مالی و شغلی به سربازان ماهر

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدجواد زاده‌کمند درباره فعالیت قرارگاه مهارت آموزی سربازان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.