صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / رشد ۳ برابری ارایه خدمات سرپایی سلامت

رشد ۳ برابری ارایه خدمات سرپایی سلامت

معاون درمان وزارت بهداشت از رشد ۶۵ درصدی خدمات بستری بعد از طرح تحول سلامت خبر داد و گفت: در این طرح پوشش بیمه‌ای برای ۳۰۰ خدمت و فناوری جدید نیز ایجاد شد.

بیمارستان

دکتر قاسم جان‌بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه‌های درمانی وزارت بهداشت و اقداماتی که در راستای اجرای این برنامه‌ها انجام شده است، اظهارکرد: یکی از اقدامات ما طی سه سال اخیر حمایت از زوج‌های نابارور بود که در این زمینه با اقداماتی که انجام دادیم، پرداخت از جیب مردم برای درمان ۳ میلیون زوج نابارور کاهش یافت و شاهد پوشش ۸۵ درصدی هزینه درمان زوجین نابارور طبق برنامه وزارت بهداشت بودیم.

وی افزود: تجهیزات این حوزه ارتقا یافت و ۲۴ مرکز موجود درمان ناباروری توسعه پیدا کرد. در عین حال ۱۷ مرکز جدید درمان ناباروری با تمرکز بر مناطق محروم به‌ویژه درشش استان فاقد مرکز درمان ناباروری شامل یاسوج، زاهدان، بندرعباس، شهرکرد، گلستان و لرستان تأسیس شد. از طرفی بانک اطلاعات بخش‌ها و مراکز درمان ناباروری کشور ایجاد و ثبت اطلاعات بیماران و خدمات درمان ناباروری امکان پذیر شد.

دسترسی محرومان به درمان‌های تخصصی

جان‌بابایی در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت پوشش بیمه‌ای برای ۳۰۰ خدمت و فناوری جدید ایجاد و ساماندهی خدمات نازایی و ناباروری نیز محقق شد، گف: یکی دیگر از اقدامات‌مان – که در قالب طرح تحول نظام سلامت و در جهت افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت در اقصی نقاط کشور اجرا شد – طرح ماندگاری پزشکان بود. با اجرای برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در منطقه محروم، شاهد افزایش دسترسی مردم به خدمات سطح دو و سه یعنی خدمات درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی در مناطق محروم کشور بوده‌ایم.

رشد ۳ برابری خدمات سرپایی

وی تاکید کرد: این افزایش دسترسی شامل رشد حدود سه برابری در خدمات سرپایی و رشد ۶۵ درصدی خدمات بستری بوده است که به‌ویژه در مناطق محروم و دور افتاده کشور امکان ارائه خدمت به مردم را افزایش داده است.

مدیریت تجویز و مصرف شش داروی پرمصرف در بیمارستان‌ها

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین به ساماندهی ایمنی بیماران و اقدامات وزارت بهداشت اشاره و اظهارکرد: در حوزه ایمنی بیمار برنامه مدیریت خطر و ایمنی بیمار در بیمارستان‌های کشور استقرار یافت. بر این اساس مدیریت خدمات تشخیصی – درمانی گران‌قیمت یا پر تواتر و پشت سر هم، مصرف و تجویز شش دارو از پرهزینه‌ترین داروهای بیمارستانی، ایجاد یا استانداردسازی اتاق ایزوله فشار منفی در بیمارستان‌ها از جمله کارهای انجام شده است.

فضای فیزیکی ۲۰۲ اورژانس استاندارد شد

جان‌بابایی تاکید کرد: در عین حال در راستای تکریم بیماران فضای فیزیکی ۲۰۲ مورد از اورژانس‌های بیمارستانی کشور استانداردسازی شد و شاهد افزایش تعداد تخت‌های اورژانس‌های بیمارستانی، استانداردسازی تجهیزات و دارو اورژانس‌های بیمارستانی، توزیع نیروی تخصصی طب اورژانس بر اساس نیاز منطقه و افزایش دسترسی مراجعه‌کنندگان به خدمات تخصصی و افزایش توانمندی نیروی انسانی شاغل در اورژانس‌های بیمارستانی بودیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.