صفحه اصلی / سرخط خبرها / حضور آثار دو کارگردان کهنه‌کار همراه با دومین ساخته صفی یزدانیان
حضور آثار دو کارگردان کهنه‌کار همراه با دومین ساخته صفی یزدانیان

همراه با جشنواره فجر سی‌وهفتم؛ برنامه روز سوم :

حضور آثار دو کارگردان کهنه‌کار همراه با دومین ساخته صفی یزدانیان

دو فیلم از کارگردان کهنه‌کار سینمای ایران و دومین ساخته یک کارگردان جوان بعد از مستند «بهارستان خانه ملت» در سومین روز جشنواره فیلم فجر اکران می‌شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز، سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر، فردا، جمعه ۱۲ بهمن‌ماه وارد سومین روز برگزاری می‌شود و برنامه‌های این روز از ساعت ۱۳ با اکران مستند «بهارستان خانه ملت» به کارگردانی بابک بهداد، فیلم سینمایی «ناگهان درخت» به کارگردانی صفی یزدانیان از ساعت ۱۵:۳۰، «قصر شیرین» به کارگردانی رضا میرکریمی ساعت ۱۸:۳۰ و «سمفونی نهم» به کارگردانی محمدرضا هنرمند در سانس پایانی ۲۱:۳۰ اجرا می‌شود.
نشست خبری با عوامل سازنده فیلم‌های سینمایی پس از اکران با اجرای منصور ضابطیان از دیگر برنامه‌های نخستین روز دهه فجر امسال در این جشنواره هنری خواهد بود.

** مستند «بهارستان خانه ملت» به کارگردانی بابک بهداد
بابک بهداد که نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند است در فیلم جدید خود روایتی از رویدادهای تاریخی ـ سیاسی میدان بهارستان تهران را به تصویر کشیده است.
«نامه»، «در خانه پدربزرگ»، «نخل روز دهم»، «یادداشت‌های روزانه یک مسافر»، «چراغی که روشن شد» و «اسپندار» آثاری هستند که در کارنامه این هنرمند به چشم می‌خورد.

** «ناگهان درخت» دومین ساخته صفی یزدانیان
صفی یزدانیان با دومین فیلم سینمایی خود با نام «ناگهان درخت» به جشنواره فیلم فجر امسال آمده و در بخش سودای سیمرغ حضور دارد.
پیمان معادی که سال گذشته با کارگردانی فیلم «بمب» در جشنواره حضور داشت امسال در نقش تهیه کننده فیلم «ناگهان درخت» به جشنواره قدم گذاشته است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده که فرهاد زندگی خود را از کودکی تا ۵۰ سالگی برای روانکاو تعریف می‌کند و پیمان معادی، مهناز افشار، شقایق دهقان، مهراب قاسم‌خانی، سیامک صفری و پانته‌آ پناهی‌ها در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

** «قصر شیرین» تصادفی که مسیر زندگی را تغییر می‌دهد
سیدرضا میرکریمی «قصر شیرین» را که جدیدترین ساخته سینمایی‌اش به شمار می‌آید در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته است و تهیه‌کنندگی این فیلم را نیز برعهده دارد.
حامد بهداد، ژیلا شاهی، اکبر آیین، آزاده نوبهار، محمد اشکان‌فر، محمد عسگری، یونا تدین، نیوشا علیپور و بابک لطفی خواجه‌پاشا بازیگران تازه‌ترین ساخته دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر هستند که به نظر می‌رسد با فراغت از کارهای جشنواره توانسته فیلم جدید خود را کارگردانی کند.
در خلاصه داستان فیلم سینمایی «قصر شیرین» آمده است که جلال مرادی ۴۲ ساله طی تصادفی خانواده‌ای را به قتل می‌رساند اما تصادف در دادگاه غیرعمد شناخته می شود. او پس از گذراندن دوران زندان، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهری دیگر می‌رود، پس از دو سال به شهرش بازمی‌گردد زیرا که زنش دچار مرگ مغزی شده است.
نام این فیلم در فهرست بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به چشم می‌خورد.

** پس از ۱۷ سال «سمفونی نهم» به گوش می‌رسد
محمدرضا هنرمند پس از نزدیک به ۱۷ سال با تازه‌ترین اثر سینمایی خود به جشنواره سی‌وهفتم آمده است و آخرین ساخته این کارگردان «عزیزم من کوک نیستم» نام داشت که سال ۸۰ در سینماهای کشور اکران شد.
حمید فرخ‌نژاد، ساره بیات، محمدرضا فروتن، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمانی، هدی زین‌العابدین و پژمان بازغی تیم بازیگران این فیلم سینمایی که در بخش سودای سیمرغ حضور دارد را تشکیل می‌دهند.
در خلاصه داستان «سمفونی نهم» به تهیه کنندگی زینب تقوایی آمده است که راحیل یک پزشک جراح است که برای انجام تنها خواسته همسرش با مرد مرموزی ملاقات می‌کند که سرنوشتش را برای همیشه تغییر می‌دهد. مرگ و عشق دربانی هستند که در اصل قهرمان زن فیلم را به بهشت می‌برند.
به گزارش کسب و کار نیوز، سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه‌شنبه ۹ بهمن در پردیس تئاتر تهران آغاز به کار کرد.
در این دوره از جشنواره به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده‌، ۲۲ فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، ۳ اثر در بخش پویانمایی، ۱۰ فیلم در بخش نگاه نو، ۷ فیلم کوتاه و ۵ مستند رقابت می‌کنند.
نمایش عمومی فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت تهران و ۵۶ سالن سینما در مراکز استان‌ها تا ۲۲ بهمن ماه به استثنای روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه و هم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه خواهد داشت.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، ۲۲ بهمن ماه در آیینی در برج میلاد تهران به کار خود پایان خواهد داد.

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.